Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897306" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-05/klimaticke-vzdelavani-na-prvnim-stupni-vztah-zakovskeho-sebehodnoceni-environmentalnich-postoju-znalosti-a-proenvironmentalniho-chovani.html" target="_blank" >https://www.ku.sk/katolicka-univerzita-v-ruzomberku/univerzitna-kniznica/sluzby/doi/studia-scientifica-facultatis-paedagogicae-universitas-catholica-ruzomberok/2022-05/klimaticke-vzdelavani-na-prvnim-stupni-vztah-zakovskeho-sebehodnoceni-environmentalnich-postoju-znalosti-a-proenvironmentalniho-chovani.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.54937/ssf.2022.21.5.125-137" target="_blank" >10.54937/ssf.2022.21.5.125-137</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Klimatické vzdělávání na prvním stupni: vztah žákovského sebehodnocení, environmentálních postojů, znalostí a proenvironmentálního chování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativně koncipovaného pedagogického výzkumu realizovaného v zimě 2021/2022 mezi žáky (n = 144) 5. tříd základních škol v České republice. Dotazníkové šetření zjišťovalo znalosti o klimatu, environmentální hodnoty a postoje a proenvironmentální chování. Výsledky ukázaly významné rozdíly v dimenzích ochota jednat a ocenění přírody, v nichž dívky dosahovaly vyššího skóre než chlapci. Sebehodnotící otázky zachytily významné rozdíly ve znalostech o změně klimatu mezi dětmi z různých zúčastněných škol. Regresní model ukázal významný vliv dimenzí uznání přírody a ochoty jednat na proenvironmentální chování. Analýza sebehodnotících otázek odhalila významný vztah mezi sebehodnocením znalostí a zájmu žáků o přírodu a klima a dimenzemi uznání přírody, ochoty jednat a proenvironmentálního chování.

  • Název v anglickém jazyce

    Climate change education at the primary school: the relationship between pupils' self-assessment, environmental attitudes, knowledge and pro-environmental behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of a quantitatively designed pedagogical research conducted in the winter of 2021/2022 among students (n = 144) in the fifth grade of primary schools in the Czech Republic. The questionnaire survey investigated climate knowledge, environmental values and attitudes, and pro-environmental behaviour. The results showed significant differences in the dimensions of willingness to act and appreciation of nature, in which girls scored higher than boys. The self-assessment questions captured significant differences in climate change knowledge between children from different participating schools. The regression model showed a significant influence of the dimensions of nature appreciation and willingness to act on pro-environmental behaviour. Analysis of the self-assessment questions revealed a significant relationship between students self-assesed knowledge of and interest in nature and climate and the dimensions of appreciation of nature, willingness to act, and pro-environmental behaviour.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF19_073%2F0016947" target="_blank" >EF19_073/0016947: U21 - Zkvalitnění grantové soutěže a výuky v doktorských studijních programech na UJEP</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    125-137

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus