Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Micha Ullman ? konkrétní a obecné

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898128" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898128 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/vytvarnavychova/issue/view/373" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/vytvarnavychova/issue/view/373</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/26950669.4561" target="_blank" >10.14712/26950669.4561</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Micha Ullman ? konkrétní a obecné

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento text si klade za cíl předvést důleitou edukační interpretační praxi, která souvisí s analýzou edukovaného díla, toti s budováním zdůvodněného kontextu pro vybranou strategii. V první části textu Micha Ullman: sochy na rozhraní nebe ? země prozkoumáme dílo autora, který začal tvořit v sedmdesátých letech a jeho tvorba je kontinuálně vystavována.V druhé části Strategie a její variace: nalezení shodného při vědomí odlišností teoreticky zakotvíme odlišnost mezi konkrétní praxí autora a strategií jako objevenou obecninou. Objevovat strategie, umět je chápat ve spojitosti s určitou dobou, znamená, e při významných shodách zároveň zaznamenáváme odlišnosti a vsazujeme jev do adekvátního kontextu. Je to jednak velmi účinná edukativní monost, jak chápat dějiny oboru v souvislostech a trsech a neutápět se v jednotlivých případech autorských řešení, ale také monost, jak pro jednotlivé autory získat výkladový rámec porovnáváním a vyhledáváním shod při podstatných odlišnostech s jinými.

  • Název v anglickém jazyce

    Micha Ullman - specific and general

  • Popis výsledku anglicky

    This text aims to demonstrate an important educational interpretation practice that is related to the analysis of the educated work, namely to building a justified context for the chosen strategy. In the first part of the text Micha Ullman: sculptures at the interface of heaven and earth, we will explore the work of the author, who started creating in the seventies and whose work is continuously exhibited.In the second part, Strategy and its variations: finding the same while being aware of differences, we theoretically anchor the difference between the specific practice of the author and strategy as a discovered generality. Discovering strategies, being able to understand them in connection with a certain time, means that in case of significant similarities, we simultaneously note differences and place the phenomenon in an adequate context. It is, on the one hand, a very effective educational opportunity to understand the history of the field in contexts and clusters and not to get bogged down in individual cases of authorial solutions, but also an opportunity to obtain an interpretive framework for individual authors by comparing and searching for similarities in substantial differences with others.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    28-41

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus