Obzor jako epistemologická překážka v porozumění nekonečnu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F07%3A00003799" target="_blank" >RIV/44555601:13440/07:00003799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity
Popis výsledku v původním jazyce
The paper refers to a horizon as a main principle of an understanding of infinity, more specifically as the process from ?very big? towards potential infinity and actual infinity. The role of the horizon will be maintained by the results of interviews, supplemented with illustrations, and some ideas of historical development of the infinity concept (particularly in a geometrical context). We are able to formulate conclusions about the characteristics defining the phenomenon of the horizon in the development of the understanding of infinity.
Název v anglickém jazyce
Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity
Popis výsledku anglicky
The paper refers to a horizon as a main principle of an understanding of infinity, more specifically as the process from ?very big? towards potential infinity and actual infinity. The role of the horizon will be maintained by the results of interviews, supplemented with illustrations, and some ideas of historical development of the infinity concept (particularly in a geometrical context). We are able to formulate conclusions about the characteristics defining the phenomenon of the horizon in the development of the understanding of infinity.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1026" target="_blank" >GA406/07/1026: Překážky ve fylogenetickém a ontogenetickém vývoji pojmu nekonečno</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CERME 5 Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1002-1011
Název nakladatele
Department of Education, University of Cyprus
Místo vydání
Larnaca
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—