Overcoming obstacles in understanding infinity
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F11%3A43881270" target="_blank" >RIV/44555601:13440/11:43881270 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://kmd.fp.tul.cz/konf/icpm-text.htm" target="_blank" >http://kmd.fp.tul.cz/konf/icpm-text.htm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Overcoming obstacles in understanding infinity
Popis výsledku v původním jazyce
On the basis of an extensive questionnaire survey mapping the respondents' initial reactions and quite a large number of interviews investigating individuals' ideas by means of inducing the cognitive conflict the following main sources of obstacles in understanding infinity have been identified: the conception of the existence of objects (the creator?s principle) and the horizon, and its positions. Further we have distinguished a total number of 17 epistemological obstacles in the process of creating the infinity concept and divided them into four groups: knowledge about finite sets, replacement of an object for its model, knowledge about finite processes and potential perception of the infinite process and knowledge about the set of natural numbers. These obstacles are commented on from the point of view of the genetic parallel and illustrated in greater detail by selected extracts from the interviews. Significant is also the description of the development of overcoming individual obs
Název v anglickém jazyce
Overcoming obstacles in understanding infinity
Popis výsledku anglicky
On the basis of an extensive questionnaire survey mapping the respondents' initial reactions and quite a large number of interviews investigating individuals' ideas by means of inducing the cognitive conflict the following main sources of obstacles in understanding infinity have been identified: the conception of the existence of objects (the creator?s principle) and the horizon, and its positions. Further we have distinguished a total number of 17 epistemological obstacles in the process of creating the infinity concept and divided them into four groups: knowledge about finite sets, replacement of an object for its model, knowledge about finite processes and potential perception of the infinite process and knowledge about the set of natural numbers. These obstacles are commented on from the point of view of the genetic parallel and illustrated in greater detail by selected extracts from the interviews. Significant is also the description of the development of overcoming individual obs
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F07%2F1026" target="_blank" >GA406/07/1026: Překážky ve fylogenetickém a ontogenetickém vývoji pojmu nekonečno</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference Presentation of Mathematics 11
ISBN
978-80-7372-773-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
179-200
Název nakladatele
Technická univerzita v Liberci
Místo vydání
Liberec
Místo konání akce
Technická univerzita Liberec
Datum konání akce
19. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—