Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of logical thinking using mathematical Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F13%3A43885113" target="_blank" >RIV/44555601:13440/13:43885113 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of logical thinking using mathematical Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this work I have focused not only on the relationship between ontogenesis and phylogenesis in the field of logic, but mainly on the quantitative research combined with the qualitative one. One of the targets of the work is to carry out, in the form ofpedagogical research, the analysis of the present level of logical thinking with pupils of primary and secondary schools. We can presuppose that similarly to the intelligence of an individual, the logical thinking will show relative stability, though some researches mention the possibility of positive influence on the ability of abstraction and logical reasoning (Lee , 1990). Another aim is then the answer to the question whether a positive shift is possible in the fields focused on the ability of abstraction and the ability of reasoning through the use of mathematical and logical games.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of logical thinking using mathematical Games

  • Popis výsledku anglicky

    In this work I have focused not only on the relationship between ontogenesis and phylogenesis in the field of logic, but mainly on the quantitative research combined with the qualitative one. One of the targets of the work is to carry out, in the form ofpedagogical research, the analysis of the present level of logical thinking with pupils of primary and secondary schools. We can presuppose that similarly to the intelligence of an individual, the logical thinking will show relative stability, though some researches mention the possibility of positive influence on the ability of abstraction and logical reasoning (Lee , 1990). Another aim is then the answer to the question whether a positive shift is possible in the fields focused on the ability of abstraction and the ability of reasoning through the use of mathematical and logical games.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Usta ad Albim Bohemica

  • ISSN

    1802-825X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    131-134

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus