Development of logical thinking using mathematical Games
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F13%3A43885113" target="_blank" >RIV/44555601:13440/13:43885113 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Development of logical thinking using mathematical Games
Popis výsledku v původním jazyce
In this work I have focused not only on the relationship between ontogenesis and phylogenesis in the field of logic, but mainly on the quantitative research combined with the qualitative one. One of the targets of the work is to carry out, in the form ofpedagogical research, the analysis of the present level of logical thinking with pupils of primary and secondary schools. We can presuppose that similarly to the intelligence of an individual, the logical thinking will show relative stability, though some researches mention the possibility of positive influence on the ability of abstraction and logical reasoning (Lee , 1990). Another aim is then the answer to the question whether a positive shift is possible in the fields focused on the ability of abstraction and the ability of reasoning through the use of mathematical and logical games.
Název v anglickém jazyce
Development of logical thinking using mathematical Games
Popis výsledku anglicky
In this work I have focused not only on the relationship between ontogenesis and phylogenesis in the field of logic, but mainly on the quantitative research combined with the qualitative one. One of the targets of the work is to carry out, in the form ofpedagogical research, the analysis of the present level of logical thinking with pupils of primary and secondary schools. We can presuppose that similarly to the intelligence of an individual, the logical thinking will show relative stability, though some researches mention the possibility of positive influence on the ability of abstraction and logical reasoning (Lee , 1990). Another aim is then the answer to the question whether a positive shift is possible in the fields focused on the ability of abstraction and the ability of reasoning through the use of mathematical and logical games.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim Bohemica
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
131-134
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—