Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Individual's logical thinking and its development through games at elementary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F15%3A43886826" target="_blank" >RIV/44555601:13430/15:43886826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Individual's logical thinking and its development through games at elementary school

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The research described in this paper is focused on the development of logical thinking of an elementary school pupil through playing the games Mastermind, NIM and Sudoku. The games were played for three months one lesson per week. Based on the availabledata, it was possible to reach two conclusions. The first of these conclusions is that the pupil's level of abstraction and correct reasoning at age 12 - 15 is affected by the factor of one's intelligence and that these skills are also reflected in one'sresults in mathematics. The second conclusion is that it is possible to positively influence not only elementary pupils' ability of abstraction but also their ability of correct reasoning by medium-term math and logic games playing.

  • Název v anglickém jazyce

    Individual's logical thinking and its development through games at elementary school

  • Popis výsledku anglicky

    The research described in this paper is focused on the development of logical thinking of an elementary school pupil through playing the games Mastermind, NIM and Sudoku. The games were played for three months one lesson per week. Based on the availabledata, it was possible to reach two conclusions. The first of these conclusions is that the pupil's level of abstraction and correct reasoning at age 12 - 15 is affected by the factor of one's intelligence and that these skills are also reflected in one'sresults in mathematics. The second conclusion is that it is possible to positively influence not only elementary pupils' ability of abstraction but also their ability of correct reasoning by medium-term math and logic games playing.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Teaching Profession. New Challenges - New Identities?

  • ISBN

    978-3-643-90681-6

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    39-48

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    Lit Verlag GmbH &amp; Co.

  • Místo vydání

    Wien

  • Kód UT WoS kapitoly