Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konceptuální úlohy pro aktivní učení na základní škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F14%3A43886348" target="_blank" >RIV/44555601:13440/14:43886348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konceptuální úlohy pro aktivní učení na základní škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsou představeny úlohy, pro které se v zahraničí užívá názvu "concept cartoons" (konceptuální úlohy nebo obrázky). Tato forma zadání úloh vyvolává zcela přirozeně diskusi mezi žáky, kteří mohou vyslovovat své myšlenky, klást si vzájemně otázky, formulovat hypotézy, navrhovat vysvětlení a zdůvodňovat svoji argumentaci. Úlohy také mohou být vhodným východiskem pro experimentování a bádání. V příspěvku je uvedena charakteristika tohoto typu úloh a možnosti jejich využití na základní škole. Dálejsou zařazeny dvě ukázky ze souboru úloh k tématu Pohybové zákony, které byly zpracovány ve formě "concept cartoons" pro žáky základních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept tasks for active learning at basic school

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with tasks or problems that are called "concept cartoons" abroad. Concept cartoons provide a stimulus for discussion and argument, challenge and develope the learners' ideas, promote thinking and reasoning, help learners to ask questions mutually, formulate their hypotheses, propose expalantions and justify their reasonings. Concept cartoons often provide starting points for scientific investigation and enquiry too. In the contribution there is a characteristic of this type of tasks and possibilities of their use at basic schools. Some concept cartoons for the topic "Motion and force" for pupils at basic schools are a part of the contribution.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.35.0044" target="_blank" >EE2.3.35.0044: Otevřená univerzita, otevřená věda</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 6

  • ISBN

    978-80-261-0374-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    50-56

  • Název nakladatele

    Západočeská univerzita v Plzni

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Kašperské Hory

  • Datum konání akce

    24. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku