Validation of Critical Thinking Test on Slovak Conditions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F19%3A43894811" target="_blank" >RIV/44555601:13440/19:43894811 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ejmste.com/Validation-of-Critical-Thinking-Test-on-Slovak-Conditions,112295,0,2.html" target="_blank" >http://www.ejmste.com/Validation-of-Critical-Thinking-Test-on-Slovak-Conditions,112295,0,2.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.29333/ejmste/112295" target="_blank" >10.29333/ejmste/112295</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Validation of Critical Thinking Test on Slovak Conditions
Popis výsledku v původním jazyce
Critical Thinking is a generally recognized educational ideal at all levels of the educational process. This study validated the critical thinking test on Slovak conditions. Data were collected from 50 respondents studying at university. Bachelor's and Master's students from all grades, aged 21 to 36 (x = 23.00; SD = 2.84) were represented. Model fits, normality, reliability and exploratory factor analysis were used. The results showed that the critical thinking test is valid and reliable. The implications of the test for next using is discussed.
Název v anglickém jazyce
Validation of Critical Thinking Test on Slovak Conditions
Popis výsledku anglicky
Critical Thinking is a generally recognized educational ideal at all levels of the educational process. This study validated the critical thinking test on Slovak conditions. Data were collected from 50 respondents studying at university. Bachelor's and Master's students from all grades, aged 21 to 36 (x = 23.00; SD = 2.84) were represented. Model fits, normality, reliability and exploratory factor analysis were used. The results showed that the critical thinking test is valid and reliable. The implications of the test for next using is discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education
ISSN
1305-8223
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85074282081