Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898032" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898032 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?
Popis výsledku v původním jazyce
Problem-posing is one of the topics that have long received attention in mathematics education. The presented classroom research paper describes an experiment which tested the ability of elementary school pupils to create their questions for a given task. The experiment was carried out in ten classes of primary schools in Prague. In the experiment, pupils were confronted with a realistic situation describing a menu in a pizzeria and asked to construct two mathematical problems. In the paper, we present an analysis of the pupils' solutions based on the mathematical methods that were needed to solve the constructed problems.
Název v anglickém jazyce
Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?
Popis výsledku anglicky
Problem-posing is one of the topics that have long received attention in mathematics education. The presented classroom research paper describes an experiment which tested the ability of elementary school pupils to create their questions for a given task. The experiment was carried out in ten classes of primary schools in Prague. In the experiment, pupils were confronted with a realistic situation describing a menu in a pizzeria and asked to construct two mathematical problems. In the paper, we present an analysis of the pupils' solutions based on the mathematical methods that were needed to solve the constructed problems.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceeding of International Symposium Elementary Mathematics Teaching, SEMT 23
ISBN
978-80-7603-409-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
163-171
Název nakladatele
Charles University
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
20. 8. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—