Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898032" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problem-posing is one of the topics that have long received attention in mathematics education. The presented classroom research paper describes an experiment which tested the ability of elementary school pupils to create their questions for a given task. The experiment was carried out in ten classes of primary schools in Prague. In the experiment, pupils were confronted with a realistic situation describing a menu in a pizzeria and asked to construct two mathematical problems. In the paper, we present an analysis of the pupils&apos; solutions based on the mathematical methods that were needed to solve the constructed problems.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil's approaches to solving problems of the type What questions can you answer?

  • Popis výsledku anglicky

    Problem-posing is one of the topics that have long received attention in mathematics education. The presented classroom research paper describes an experiment which tested the ability of elementary school pupils to create their questions for a given task. The experiment was carried out in ten classes of primary schools in Prague. In the experiment, pupils were confronted with a realistic situation describing a menu in a pizzeria and asked to construct two mathematical problems. In the paper, we present an analysis of the pupils&apos; solutions based on the mathematical methods that were needed to solve the constructed problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding of International Symposium Elementary Mathematics Teaching, SEMT 23

  • ISBN

    978-80-7603-409-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    163-171

  • Název nakladatele

    Charles University

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    20. 8. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku