Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Critical issues in undergraduate cartographic education: analysis of final tests and oral examinations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F24%3A43898666" target="_blank" >RIV/44555601:13440/24:43898666 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://karolinum.cz/data/clanek/13381/Geogr_60_1_0061.pdf" target="_blank" >https://karolinum.cz/data/clanek/13381/Geogr_60_1_0061.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23361980.2024.19" target="_blank" >10.14712/23361980.2024.19</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Critical issues in undergraduate cartographic education: analysis of final tests and oral examinations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article identifies critical issues in cartographic education based on analysis of more than 1,300 anonymized didactic tests and anonymized results of final oral examinations of university courses since 2010. To analyze the students&apos; results, the tasks in the tests and questions in the oral examination were categorized in the cartographic and didactic aspects based on the revised Bloom&apos;s cognitive taxonomy. The quantitative analysis shows that students achieve better results in tasks that test their procedural knowledge compared to tasks in which they must demonstrate a conceptual knowledge dimension. Students achieve the worst results in tasks that test their factual knowledge, while poorer results are also associated with tasks that require mathematical calculations. In the cartographic curriculum categories, the form of their delivery (lectures vs. exercises and seminars) plays a more important role than the nature (e.g. difficulty) of the content. This will undoubtedly place greater demands on the planning of cartographic education in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Critical issues in undergraduate cartographic education: analysis of final tests and oral examinations

  • Popis výsledku anglicky

    This article identifies critical issues in cartographic education based on analysis of more than 1,300 anonymized didactic tests and anonymized results of final oral examinations of university courses since 2010. To analyze the students&apos; results, the tasks in the tests and questions in the oral examination were categorized in the cartographic and didactic aspects based on the revised Bloom&apos;s cognitive taxonomy. The quantitative analysis shows that students achieve better results in tasks that test their procedural knowledge compared to tasks in which they must demonstrate a conceptual knowledge dimension. Students achieve the worst results in tasks that test their factual knowledge, while poorer results are also associated with tasks that require mathematical calculations. In the cartographic curriculum categories, the form of their delivery (lectures vs. exercises and seminars) plays a more important role than the nature (e.g. difficulty) of the content. This will undoubtedly place greater demands on the planning of cartographic education in the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae, Geographica

  • ISSN

    0300-5402

  • e-ISSN

    2336-1980

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    61-74

  • Kód UT WoS článku

    001436847200005

  • EID výsledku v databázi Scopus