Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing Test Tasks in Adaptive Testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801O5O" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801O5O - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing Test Tasks in Adaptive Testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A didactic test is a tool that informs the teacher of the level of students' knowledge. It is used at all levels of education, in the final assessment and/or university and high school entrance examination. It has become even more important with the emergence of eLearning. Electronic testing allows for automatic assessment and immediate feedback for students, storing results in a database and monitoring and comparison of results. Moreover, distance tests also play an important role in distance learning where oral examination is more difficult to carry out than in full-time education. The didactic test should provide the teacher with detailed feedback on each student, their successes and their future development. In the majority of cases, however, the didactic test and formulation of test tasks only take into account the students with average results. For the students at the opposite poles of the spectrum (excellent and weak students, respectively), such a test may be easy and boring or, on the other hand, extremely difficult. However, modification of the difficulty of test tasks, their division into individual levels of difficulty and the creation of additional study materials may benefit those students.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing Test Tasks in Adaptive Testing

  • Popis výsledku anglicky

    A didactic test is a tool that informs the teacher of the level of students' knowledge. It is used at all levels of education, in the final assessment and/or university and high school entrance examination. It has become even more important with the emergence of eLearning. Electronic testing allows for automatic assessment and immediate feedback for students, storing results in a database and monitoring and comparison of results. Moreover, distance tests also play an important role in distance learning where oral examination is more difficult to carry out than in full-time education. The didactic test should provide the teacher with detailed feedback on each student, their successes and their future development. In the majority of cases, however, the didactic test and formulation of test tasks only take into account the students with average results. For the students at the opposite poles of the spectrum (excellent and weak students, respectively), such a test may be easy and boring or, on the other hand, extremely difficult. However, modification of the difficulty of test tasks, their division into individual levels of difficulty and the creation of additional study materials may benefit those students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 16th European Conference on e-Learning ECEL 2017

  • ISBN

    978-1-911218-60-9

  • ISSN

    2049-0992

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    446-452

  • Název nakladatele

    ACPI

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    26. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000457842600057