Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011684" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011684 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_10.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_10.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/acc-2023-0019" target="_blank" >10.2478/acc-2023-0019</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing
Popis výsledku v původním jazyce
Electronic testing offers many advantages over traditional paper-and-pencil testing, such as a more natural testing environment for today‘s students, immediate feedback, more effortless organization and logistics, and immediate data analysis. On the other hand, there is also a risk of a higher propensity for students to cheat on electronic tests. Electronic testing can improve the educational process, but it is essential to be aware of the potential drawbacks and take steps to mitigate them. Electronic testing of knowledge is a new trend in higher education. It is important to remember, however, that didactic tests are only one of many ways to assess students, and they should be combined with other forms of assessment to obtain a comprehensive picture of student knowledge and skills.
Název v anglickém jazyce
Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing
Popis výsledku anglicky
Electronic testing offers many advantages over traditional paper-and-pencil testing, such as a more natural testing environment for today‘s students, immediate feedback, more effortless organization and logistics, and immediate data analysis. On the other hand, there is also a risk of a higher propensity for students to cheat on electronic tests. Electronic testing can improve the educational process, but it is essential to be aware of the potential drawbacks and take steps to mitigate them. Electronic testing of knowledge is a new trend in higher education. It is important to remember, however, that didactic tests are only one of many ways to assess students, and they should be combined with other forms of assessment to obtain a comprehensive picture of student knowledge and skills.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXIX
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—