Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F23%3A00011684" target="_blank" >RIV/46747885:24310/23:00011684 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_10.pdf" target="_blank" >https://acc-ern.tul.cz/archiv/PDF/ACC_2023_3_10.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/acc-2023-0019" target="_blank" >10.2478/acc-2023-0019</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Electronic testing offers many advantages over traditional paper-and-pencil testing, such as a more natural testing environment for today‘s students, immediate feedback, more effortless organization and logistics, and immediate data analysis. On the other hand, there is also a risk of a higher propensity for students to cheat on electronic tests. Electronic testing can improve the educational process, but it is essential to be aware of the potential drawbacks and take steps to mitigate them. Electronic testing of knowledge is a new trend in higher education. It is important to remember, however, that didactic tests are only one of many ways to assess students, and they should be combined with other forms of assessment to obtain a comprehensive picture of student knowledge and skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Benefits and Pitfalls of Electronic Knowledge Testing

  • Popis výsledku anglicky

    Electronic testing offers many advantages over traditional paper-and-pencil testing, such as a more natural testing environment for today‘s students, immediate feedback, more effortless organization and logistics, and immediate data analysis. On the other hand, there is also a risk of a higher propensity for students to cheat on electronic tests. Electronic testing can improve the educational process, but it is essential to be aware of the potential drawbacks and take steps to mitigate them. Electronic testing of knowledge is a new trend in higher education. It is important to remember, however, that didactic tests are only one of many ways to assess students, and they should be combined with other forms of assessment to obtain a comprehensive picture of student knowledge and skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus