Implicitní učení a konstrukce znalostí při výuce managementu v AJ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F05%3A00003196" target="_blank" >RIV/44555601:13510/05:00003196 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implicitní učení a konstrukce znalostí při výuce managementu v AJ
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka cizích jazyků byla celosvětově po dlouhou dobu jednostranně explicitně orientována. Ke změně tohoto negativního trendu došlo až v poslední době, a to prostřednictvím podpory implicitních učebních procesů. Explicitní učení je vysoce selektivní, neboť předpokládá deduktivní myšlení a při řešení problémů se zaměřuje jen na několik proměnných. Při implicitním neboli "neselektivním" učení studenti sledují všechny proměnné a pokouší se pojmout veškeré eventuality mezi nimi Tento druh učení hraje velmi důležitou roli v sociálním konstruktivismu a jeho konstrukci znalostí založené na tvorbě komunity, v níž si studenti konstruují své osobní znalosti prostřednictvím diskuze se svými spolužáky.
Název v anglickém jazyce
Teaching Management in English - Implicit Learning and Construction of Knowledge
Popis výsledku anglicky
Foreign language teaching has long been explicit - oriented. Only recently this negative tendency has been changed by supporting implicit learning processes. Explicit learning is highly selective for it presupposes a deductive thinking mode and focuses just on a few variables in problem - solving situations. In implicit of "unselective" learning students observe all the variables involved and attempt to store all the contingencies between them. This kind of learning plays a very important role in socialconstructivism and its construction of knowledge based on the creation of a community where students construct their personal knowledge through discussions with their peers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F03%2F1347" target="_blank" >GA402/03/1347: Ekonomické aspekty rozvoje vzdělanosti v Ústeckém kraji</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Moderní přístupy k výuce cizích jazyků na vysoké škole
ISBN
80-7044-694-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
142-147
Název nakladatele
FSE UJEP Ústí nad Labem
Místo vydání
UJEP Ústí nad Labem
Místo konání akce
FSE UJEP Ústí nad Labem
Datum konání akce
7. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—