Založit profesní vzdělávání na znalostech nebo zkušenostech?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F11%3A43867045" target="_blank" >RIV/70883521:28120/11:43867045 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Založit profesní vzdělávání na znalostech nebo zkušenostech?
Popis výsledku v původním jazyce
Rozvoj profesního vzdělávání bude záviset na tom, zda bude poskytovat kompetence orientované na budoucnost. To znamená kompetence žádané znalostní společností. V současnosti existují na profesní vzdělávání dva rozdílné pohledy. Jeden vychází z implicitních znalostí, druhý z explicitních znalostí. Implicitní znalosti jsou zde chápány jako znalosti založené na zkušenostech. Explicitní znalosti jako systematické, teoretické znalosti. Ačkoli implicitní a explicitní znalosti byly vymezeny až v padesátých letech minulého století, na obou těchto formách bylo založeno již vzdělávání v Baťově podniku ve Zlíně ve 20. až 40. letech minulého století. Analýzou dokumentů a terénním výzkumem získaná fakta a informace o dané problematice jsou srovnány s pojetím profesního vzdělávání v Baťově podniku. Metody vyhovují historické metodě práce s archiváliemi a odbornou literaturou.
Název v anglickém jazyce
TO BASE THE VOCATIONAL EDUCATION ON KNOWLEDGE OR ON EXPERIENCE?
Popis výsledku anglicky
The development of vocational education will depend on whether it will provide future-oriented competencies. This means the desired competencies of the knowledge society. At present the vocational education includes two different views. One is based on implicit knowledge, the other on explicit knowledge. Implicit knowledge is here understood as knowledge based on experience. Explicit knowledge as a systematic and theoretical knowledge. Although implicit and explicit knowledge have been identified only in the fifties of the last century, both of these forms were already established business education in the Bata company in Zlin in the 20th to 40th of the last century. This paper aims to characterize these two forms of knowledge in relation to vocationaleducation and to answer the following research questions: What competencies will provide graduates with vocational education based only on explicit knowledge? What competencies will provide vocational education based solely on implicit k
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong Learning
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
22-32
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—