Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46358978%3A_____%2F20%3A00000127" target="_blank" >RIV/46358978:_____/20:00000127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.aivd.cz/soubor-doc5325/" target="_blank" >http://www.aivd.cz/soubor-doc5325/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence – Edukace – Kognice aneb Způsob práce předurčuje způsob učení a mentálního tréninku
Popis výsledku v původním jazyce
Výuka v rámci odborného vzdělávání dospělých musí být koncipována nejen na základě obsahu předávaných informací, ale také v souladu se způsobem, jakým budou studenti poznatky uplatňovat ve své pracovní činnosti v zaměstnání. Lektor před výukou zohledňuje budoucí kompetence edukovaného a uzpůsobuje tomu vyučovací metodu. Již při plánování výuky je potřeba si uvědomit, nejen co se má student naučit, ale jakým způsobem bude dané učivo aplikovat do praxe, zda je preferované učit se položky nazpaměť nebo spíše rozvinout myšlení, pozornost či jinou mozkovou funkci.
Název v anglickém jazyce
Competence - Education - Cognition or the way of work determines the way of learning and mental training
Popis výsledku anglicky
Teaching in adult vocational education must be designed not only on the basis of the content of the information provided, but also in accordance with the way in which students will apply the knowledge in their work activities at work. Before teaching, the lecturer takes into account the future competencies of the educated person and adapts the teaching method accordingly. When planning lessons, it is necessary to realize not only what the student should learn, but how the subject will be applied in practice, whether it is preferred to learn items by heart or rather to develop thinking, attention or other brain function.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Andragogika v praxi
ISSN
2336-5145
e-ISSN
2694-9490
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
23/24
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
33-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—