Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nákupní chování seniorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F14%3A43886171" target="_blank" >RIV/44555601:13510/14:43886171 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nákupní chování seniorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Spotřebitelské chování, jako specifický typ chování vznikající v procesu spotřeby, se mění pod vlivem působení různých faktorů. Jedním z těchto faktorů je i věk spotřebitelů. Se zvyšujícím věkem se mění požadavky nákupního chování zákazníků, ať už v oblasti preferování typu prodejny, vzdálenosti prodejny nebo četnosti nakupování. Cílem článku je zkoumání změn nákupního chování zákazníků z hlediska věku a regionální segmentace. Příspěvek za pomoci dotazníkového šetření zkoumá u zákazníků věkové struktury 60 let a více v Ústeckém kraji působení osobních a psychologických faktorů na jejich nákupní chování. Výsledky v článku ukazují, že maloobchodníci by měli věnovat pozornost změnám demografického vývoje na trzích, protože různé formy působení na nákupní chování zákazníka, souvisí s věkovou strukturou obyvatelstva.

  • Název v anglickém jazyce

    The Shopping Behaviour of Senior Citizens

  • Popis výsledku anglicky

    The consumer behaviour as specific type of behaviour arising in the process of consumption is changing by influence of various factors. One of these factors is an age of consumers too. With the increasing age requirements of shopping behaviour of customers are changing, whether in the sphere of preference for type and distance of store or shopping frequency. The aim of the article is research of changes of customers' shopping behaviour from the point of view of age and regional segmentation. The contribution researches with the aid of questionnaire survey by customers aged over 60 years in Ústí nad Labem Region the influence of personal and psychological factors on their shopping behaviour. The results in the article show that retailers should pay attention to changes of demographic evolution in the market, because different forms of influence on the customer's shopping behaviour are connected with age group of population.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2014

  • ISBN

    978-80-7509-139-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    360-367

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000371585700039