Nákupní chování seniorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F14%3A43886171" target="_blank" >RIV/44555601:13510/14:43886171 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní chování seniorů
Popis výsledku v původním jazyce
Spotřebitelské chování, jako specifický typ chování vznikající v procesu spotřeby, se mění pod vlivem působení různých faktorů. Jedním z těchto faktorů je i věk spotřebitelů. Se zvyšujícím věkem se mění požadavky nákupního chování zákazníků, ať už v oblasti preferování typu prodejny, vzdálenosti prodejny nebo četnosti nakupování. Cílem článku je zkoumání změn nákupního chování zákazníků z hlediska věku a regionální segmentace. Příspěvek za pomoci dotazníkového šetření zkoumá u zákazníků věkové struktury 60 let a více v Ústeckém kraji působení osobních a psychologických faktorů na jejich nákupní chování. Výsledky v článku ukazují, že maloobchodníci by měli věnovat pozornost změnám demografického vývoje na trzích, protože různé formy působení na nákupní chování zákazníka, souvisí s věkovou strukturou obyvatelstva.
Název v anglickém jazyce
The Shopping Behaviour of Senior Citizens
Popis výsledku anglicky
The consumer behaviour as specific type of behaviour arising in the process of consumption is changing by influence of various factors. One of these factors is an age of consumers too. With the increasing age requirements of shopping behaviour of customers are changing, whether in the sphere of preference for type and distance of store or shopping frequency. The aim of the article is research of changes of customers' shopping behaviour from the point of view of age and regional segmentation. The contribution researches with the aid of questionnaire survey by customers aged over 60 years in Ústí nad Labem Region the influence of personal and psychological factors on their shopping behaviour. The results in the article show that retailers should pay attention to changes of demographic evolution in the market, because different forms of influence on the customer's shopping behaviour are connected with age group of population.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Region v rozvoji společnosti 2014
ISBN
978-80-7509-139-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
360-367
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
23. 10. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000371585700039