TRUST AND SECURITY AS SIGNIFICANT FACTORS INFLUENCING ON-LINE BUYING BEHAVIOR IN THE CZECH REPUBLIC
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874421" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874421 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
TRUST AND SECURITY AS SIGNIFICANT FACTORS INFLUENCING ON-LINE BUYING BEHAVIOR IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku v původním jazyce
This paper examines factors influencing on-line customers' behaviour with an emphasis on trust and security. Based on previous studies on this topic, trust and security were chosen as having expected significance in e-shoppers' behaviour. The research was conducted in business-to-consumer markets in the Czech Republic. The results of the research confirm that online shopping is connected to fears and that distrust plays a key role in the buying decisions of e-shop customers.
Název v anglickém jazyce
TRUST AND SECURITY AS SIGNIFICANT FACTORS INFLUENCING ON-LINE BUYING BEHAVIOR IN THE CZECH REPUBLIC
Popis výsledku anglicky
This paper examines factors influencing on-line customers' behaviour with an emphasis on trust and security. Based on previous studies on this topic, trust and security were chosen as having expected significance in e-shoppers' behaviour. The research was conducted in business-to-consumer markets in the Czech Republic. The results of the research confirm that online shopping is connected to fears and that distrust plays a key role in the buying decisions of e-shop customers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economics Management Innovation
ISSN
1804-1299
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
31-44
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—