Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Security and Trustworthiness as Drivers of E-shop Competitiveness (Opinions of Young Customers)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F12%3A43915016" target="_blank" >RIV/49777513:23510/12:43915016 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.07" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.07</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/joc.2012.01.07" target="_blank" >10.7441/joc.2012.01.07</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Security and Trustworthiness as Drivers of E-shop Competitiveness (Opinions of Young Customers)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Although the overall share of B2C e-commerce on the total retail turnover in the Czech Republic is low, e-shopping still indicates quite impressive year-to-year growth rates. Though very popular - especially in certain customer segments, such as young people - there are serious problems and challenges observed in this domain. Problems and challenges such as security and trustworthiness issues are often discussed and scrutinized. Thus, it is very important for both e-retailers and researchers to find outwhich factors drive e-shops' competitiveness. In the introductory part, this paper presents useful and clear definitions to enlighten and clarify the topic. The description of Czech B2C e-commerce market follows, and it emphasizes the issues of ethics,security and trustworthiness and problems customers often face. Results of empirical research focused on issues on security and trustworthiness in relation to e-shop competitiveness are then presented and discussed. Suggestions for future

  • Název v anglickém jazyce

    Security and Trustworthiness as Drivers of E-shop Competitiveness (Opinions of Young Customers)

  • Popis výsledku anglicky

    Although the overall share of B2C e-commerce on the total retail turnover in the Czech Republic is low, e-shopping still indicates quite impressive year-to-year growth rates. Though very popular - especially in certain customer segments, such as young people - there are serious problems and challenges observed in this domain. Problems and challenges such as security and trustworthiness issues are often discussed and scrutinized. Thus, it is very important for both e-retailers and researchers to find outwhich factors drive e-shops' competitiveness. In the introductory part, this paper presents useful and clear definitions to enlighten and clarify the topic. The description of Czech B2C e-commerce market follows, and it emphasizes the issues of ethics,security and trustworthiness and problems customers often face. Results of empirical research focused on issues on security and trustworthiness in relation to e-shop competitiveness are then presented and discussed. Suggestions for future

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    83-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus