Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected factors influencing customers' behaviour in e-commerce on B2C markets in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F13%3A43870667" target="_blank" >RIV/70883521:28120/13:43870667 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected factors influencing customers' behaviour in e-commerce on B2C markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The influence of the new media, predominantly the Internet and mobile technologies, on customers' behaviour is increasing steadily every year. One of the basic functions of the Internet beside its high information, communication and entertainment value is the possibility of trading. Europe is currently the biggest e-commerce market in the world and on-line markets are becoming an essential part of the economy in most countries and contribute significantly to their GDP. The development of e-commerce at the same time increases the demands and expectations of the customers regarding the quality of the service offered, security, and general trust in on-line shopping. The article presents the results of the Czech Grant Agency research P403/11/P175: The factors influencing customers' on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic, which was conducted between June and November 2012 and which involved almost one thousand participants. The aim of the re

  • Název v anglickém jazyce

    Selected factors influencing customers' behaviour in e-commerce on B2C markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The influence of the new media, predominantly the Internet and mobile technologies, on customers' behaviour is increasing steadily every year. One of the basic functions of the Internet beside its high information, communication and entertainment value is the possibility of trading. Europe is currently the biggest e-commerce market in the world and on-line markets are becoming an essential part of the economy in most countries and contribute significantly to their GDP. The development of e-commerce at the same time increases the demands and expectations of the customers regarding the quality of the service offered, security, and general trust in on-line shopping. The article presents the results of the Czech Grant Agency research P403/11/P175: The factors influencing customers' on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic, which was conducted between June and November 2012 and which involved almost one thousand participants. The aim of the re

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    7th European Conference on IS Management and Evaluation ? ECIME 2013

  • ISBN

    978-1-909507-57-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    121-128

  • Název nakladatele

    Academic Publishing Limited

  • Místo vydání

    Reading

  • Místo konání akce

    Sopot

  • Datum konání akce

    12. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku