Internet Buying Behaviour in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868559" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868559 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Internet Buying Behaviour in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the e-Commerce management theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic also in Europe and all over the world. The customers whothink rationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and chance of products comparison. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 90 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % of them irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.
Název v anglickém jazyce
Internet Buying Behaviour in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the e-Commerce management theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic also in Europe and all over the world. The customers whothink rationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and chance of products comparison. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 90 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % of them irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 3rd International Conference on Development, Energy, Environment, Economics
ISBN
978-1-61804-139-5
ISSN
2227-4588
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
203-207
Název nakladatele
WSEAS
Místo vydání
Paříž
Místo konání akce
Paříž
Datum konání akce
2. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—