On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868693" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868693 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the e-commerce theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic but also in Europe and all over the world. The customers who thinkrationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and the possibility of product comparison. This paper presents the results of a project financed by the Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customers? on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 89 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 32 % of them use Internet for regular purchases and 57 % of them irregularly. 11 % of respondents have not used e-shops yet.
Název v anglickém jazyce
On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the e-commerce theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic but also in Europe and all over the world. The customers who thinkrationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and the possibility of product comparison. This paper presents the results of a project financed by the Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customers? on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 89 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 32 % of them use Internet for regular purchases and 57 % of them irregularly. 11 % of respondents have not used e-shops yet.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Competitiveness
ISSN
1804-171X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
36-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—