Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868693" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868693 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the e-commerce theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic but also in Europe and all over the world. The customers who thinkrationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and the possibility of product comparison. This paper presents the results of a project financed by the Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customers? on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 89 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 32 % of them use Internet for regular purchases and 57 % of them irregularly. 11 % of respondents have not used e-shops yet.

  • Název v anglickém jazyce

    On-line Shopping on B2C Markets in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the e-commerce theory and is aimed primarily at its usage in business-to-consumer markets. On-line purchasing management is increasing not only in the Czech Republic but also in Europe and all over the world. The customers who thinkrationally use on-line shopping because of money saving, speed delivery and the possibility of product comparison. This paper presents the results of a project financed by the Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customers? on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic. 89 % of respondents use e-shops for buying products in the Czech Republic. 32 % of them use Internet for regular purchases and 57 % of them irregularly. 11 % of respondents have not used e-shops yet.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Competitiveness

  • ISSN

    1804-171X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    36-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus