Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868695" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with internet buying behaviour in the Czech Republic. Any research couldn´t be done to know that the main factor for using the Internet for buying products and services on B2C markets are price and convenience for customers. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic and it is focused especially e-shop selection criteria ? technical, psychological, demographical and other. Almost 90 % of respondents use e-shops for buying products in Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % only irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.
Název v anglickém jazyce
Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria
Popis výsledku anglicky
The paper deals with internet buying behaviour in the Czech Republic. Any research couldn´t be done to know that the main factor for using the Internet for buying products and services on B2C markets are price and convenience for customers. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic and it is focused especially e-shop selection criteria ? technical, psychological, demographical and other. Almost 90 % of respondents use e-shops for buying products in Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % only irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development
ISBN
978-0-9821489-8-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1621-1629
Název nakladatele
IBIMA Publishing
Místo vydání
Barcelona
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
12. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—