Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F12%3A43868695" target="_blank" >RIV/70883521:28120/12:43868695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with internet buying behaviour in the Czech Republic. Any research couldn´t be done to know that the main factor for using the Internet for buying products and services on B2C markets are price and convenience for customers. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic and it is focused especially e-shop selection criteria ? technical, psychological, demographical and other. Almost 90 % of respondents use e-shops for buying products in Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % only irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors Influencing On-line Buying Behaviour in the Czech Republic: E-Shop Selection Criteria

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with internet buying behaviour in the Czech Republic. Any research couldn´t be done to know that the main factor for using the Internet for buying products and services on B2C markets are price and convenience for customers. This paper presents semi-results of project financed by Czech Science Foundation P403/11/P175: The factors influencing customer?s on-line behaviour in e-commerce environment on B2C and B2B markets in the Czech Republic and it is focused especially e-shop selection criteria ? technical, psychological, demographical and other. Almost 90 % of respondents use e-shops for buying products in Republic. 55 % of them use Internet for buying regularly and 35 % only irregularly. 10 % of respondents haven´t use e-shops yet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GPP403%2F11%2FP175" target="_blank" >GPP403/11/P175: Faktory ovlivňující on-line nákupní chování na Internetu v prostředí e-commerce na B2C a B2B trzích v ČR</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th IBIMA Conference on Inovation Vision 2020: stainable Growth, Entrepreneurship, and Economic Development

  • ISBN

    978-0-9821489-8-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1621-1629

  • Název nakladatele

    IBIMA Publishing

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    12. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku