Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online buying behaviour in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872301" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online buying behaviour in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the Internet and its impact on online shopping behaviour of customers in the Czech Republic. A large part of Czech population has already shopped online. Customers view it as a quick and convenient shopping where they can save money.But what are the other factors that influence their shopping behaviour? This paper tries to find the answer to this question. Each customer is an individual therefore models of customer behaviour often cannot be generalized, particularly not on the Internet which offers many shopping options and procedures how to select, try and buy a given product. The online business activities of companies are still expanding. Internet marketing together with mobile marketing is gaining momentum, because the amountof customers who are online has been increasing rapidly. The number of smart mobile phone users that are still online has been growing as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Online buying behaviour in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the Internet and its impact on online shopping behaviour of customers in the Czech Republic. A large part of Czech population has already shopped online. Customers view it as a quick and convenient shopping where they can save money.But what are the other factors that influence their shopping behaviour? This paper tries to find the answer to this question. Each customer is an individual therefore models of customer behaviour often cannot be generalized, particularly not on the Internet which offers many shopping options and procedures how to select, try and buy a given product. The online business activities of companies are still expanding. Internet marketing together with mobile marketing is gaining momentum, because the amountof customers who are online has been increasing rapidly. The number of smart mobile phone users that are still online has been growing as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 1st International Conference on Finance and Economics 2014

  • ISBN

    978-80-7454-404-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Místo konání akce

    Ho Chi Minh

  • Datum konání akce

    3. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku