Online buying behaviour in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872301" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872301 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Online buying behaviour in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the Internet and its impact on online shopping behaviour of customers in the Czech Republic. A large part of Czech population has already shopped online. Customers view it as a quick and convenient shopping where they can save money.But what are the other factors that influence their shopping behaviour? This paper tries to find the answer to this question. Each customer is an individual therefore models of customer behaviour often cannot be generalized, particularly not on the Internet which offers many shopping options and procedures how to select, try and buy a given product. The online business activities of companies are still expanding. Internet marketing together with mobile marketing is gaining momentum, because the amountof customers who are online has been increasing rapidly. The number of smart mobile phone users that are still online has been growing as well.
Název v anglickém jazyce
Online buying behaviour in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the Internet and its impact on online shopping behaviour of customers in the Czech Republic. A large part of Czech population has already shopped online. Customers view it as a quick and convenient shopping where they can save money.But what are the other factors that influence their shopping behaviour? This paper tries to find the answer to this question. Each customer is an individual therefore models of customer behaviour often cannot be generalized, particularly not on the Internet which offers many shopping options and procedures how to select, try and buy a given product. The online business activities of companies are still expanding. Internet marketing together with mobile marketing is gaining momentum, because the amountof customers who are online has been increasing rapidly. The number of smart mobile phone users that are still online has been growing as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Rozvoj lidských zdrojů v oblasti výzkumu měření a řízení výkonnosti podniků, klastrů a regionů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 1st International Conference on Finance and Economics 2014
ISBN
978-80-7454-404-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Místo konání akce
Ho Chi Minh
Datum konání akce
3. 6. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—