Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EXPLORING CONSUMERS' PROPENSITY FOR ONLINE SHOPPING IN A DEVELOPING COUNTRY: A DEMOGRAPHIC PERSPECTIVE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43874730" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43874730 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijek.org/files/IJEK_1-2016v4/IJEK-1-2016,v.4_kwarteng,m.,pilik,m..pdf" target="_blank" >http://ijek.org/files/IJEK_1-2016v4/IJEK-1-2016,v.4_kwarteng,m.,pilik,m..pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/ijek-2016-0007" target="_blank" >10.1515/ijek-2016-0007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EXPLORING CONSUMERS' PROPENSITY FOR ONLINE SHOPPING IN A DEVELOPING COUNTRY: A DEMOGRAPHIC PERSPECTIVE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The advent of the Internet continues to open new frontiers in digital marketing. One visible impact of the Internet in marketing has been the growing increase in online transactions which profits marketers and seemingly satisfies customers. However,in developing countries, the potential of online shopping has not been fully explored, and in some cases, are just non- existent. Lack of online infrastructure has often been attributed to the slower growth in online transactions in Africa, however, the customers' preparedness and inclination to use the service is ignored. .Against this backdrop, this study seeks to analyze consumers' propensity to engage in online transactions with a focus on demographic attributes such as age, gender and education. Using customers in Ghana as a case study, key reasons as well as the demographics that fancy online transactions are revealed. The results indicate that delivery problems, poor internet connection, privacy and security issues are some of the reasons preventing customers to shop online

  • Název v anglickém jazyce

    EXPLORING CONSUMERS' PROPENSITY FOR ONLINE SHOPPING IN A DEVELOPING COUNTRY: A DEMOGRAPHIC PERSPECTIVE

  • Popis výsledku anglicky

    The advent of the Internet continues to open new frontiers in digital marketing. One visible impact of the Internet in marketing has been the growing increase in online transactions which profits marketers and seemingly satisfies customers. However,in developing countries, the potential of online shopping has not been fully explored, and in some cases, are just non- existent. Lack of online infrastructure has often been attributed to the slower growth in online transactions in Africa, however, the customers' preparedness and inclination to use the service is ignored. .Against this backdrop, this study seeks to analyze consumers' propensity to engage in online transactions with a focus on demographic attributes such as age, gender and education. Using customers in Ghana as a case study, key reasons as well as the demographics that fancy online transactions are revealed. The results indicate that delivery problems, poor internet connection, privacy and security issues are some of the reasons preventing customers to shop online

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Entrepreneurial Knowledge

  • ISSN

    2336-2952

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    90-103

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus