Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customers Attitudes Towards Online Shopping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F12%3A%230001916" target="_blank" >RIV/46747885:24310/12:#0001916 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customers Attitudes Towards Online Shopping

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper presents partial findings of the research focused on online shopping in the Czech Republic conducted by the Department of Marketing in 2012. It examines the relationship between customers (Internet users) and online shopping as well as the impact of their demographics (age and income in particular) on their perceptions and attitudes towards online shopping by applying multi-attribute model that has been used also in brand image studies. The research on online shoppers? perceptions and attitudes towards online shopping has shown that the perceptions and attitudes of respondents vary more by their age rather than income. While the attitudes of the examined income categories can be perceived as similar, the attitudes of the defined age categories showed some differences. The most positive attitudes were expressed by the middle-age online shoppers. The least positive attitudes towards online shopping were hold by the oldest age category of shoppers. This age category appreciates

  • Název v anglickém jazyce

    Customers Attitudes Towards Online Shopping

  • Popis výsledku anglicky

    The paper presents partial findings of the research focused on online shopping in the Czech Republic conducted by the Department of Marketing in 2012. It examines the relationship between customers (Internet users) and online shopping as well as the impact of their demographics (age and income in particular) on their perceptions and attitudes towards online shopping by applying multi-attribute model that has been used also in brand image studies. The research on online shoppers? perceptions and attitudes towards online shopping has shown that the perceptions and attitudes of respondents vary more by their age rather than income. While the attitudes of the examined income categories can be perceived as similar, the attitudes of the defined age categories showed some differences. The most positive attitudes were expressed by the middle-age online shoppers. The least positive attitudes towards online shopping were hold by the oldest age category of shoppers. This age category appreciates

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    162-170

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus