Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The influence of communication mixture on seniors' purchase behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F15%3A43887286" target="_blank" >RIV/44555601:13510/15:43887286 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The influence of communication mixture on seniors' purchase behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The target group of people at the age of 60+ is interesting for all marketers. The offer for seniors should be understandable and mainly authentic. Communication mixture tools can motivate and influence the purchase decision-making process of customer-senior. The goal of this article is finding out the influence of communication mixture on seniors' purchase behaviour over 60 years in Ustecky region in the Czech Republic. The analysis of secondary data, technical literature and studies which deal with given issues, was accomplished to fulfil the goal of this article. The results from the questionnaire will be used as primary data. It examined the influence of communication tools components on seniors' purchase behaviour in specific region. The results of the research point at the fact that first of all the effect of traditional communication mixture components, such as advertisement on TV, receiving leaflets into post boxes and mainly discount products, has the influence on purchase beh

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of communication mixture on seniors' purchase behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The target group of people at the age of 60+ is interesting for all marketers. The offer for seniors should be understandable and mainly authentic. Communication mixture tools can motivate and influence the purchase decision-making process of customer-senior. The goal of this article is finding out the influence of communication mixture on seniors' purchase behaviour over 60 years in Ustecky region in the Czech Republic. The analysis of secondary data, technical literature and studies which deal with given issues, was accomplished to fulfil the goal of this article. The results from the questionnaire will be used as primary data. It examined the influence of communication tools components on seniors' purchase behaviour in specific region. The results of the research point at the fact that first of all the effect of traditional communication mixture components, such as advertisement on TV, receiving leaflets into post boxes and mainly discount products, has the influence on purchase beh

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Applied Socio- Economic Research

  • ISSN

    2247-6172

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    49-57

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus