Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of the impact of selected factors on consumer behaviour when purchasing local food in a particular region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A73879" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:73879 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of the impact of selected factors on consumer behaviour when purchasing local food in a particular region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper assesses selected factors which influence consumer behaviour when they purchase local/regional foods in a particular region. The research focuses on Prague and the Central Bohemian region. The data have been acquired using a personal interview questionnaire survey with consumers purchasing local products. The output data are initially compared at the regional level (2 monitored regions). Subsequently, they are evaluated overall and the dependence of selected factors which are assumed to influence consumer purchasing behaviour is tested. The results of the research indicate that there are insignificant differences between the regions. Only weak dependence between purchasing frequency and importance of food composition to consumers has been ascertained. The results also lead to a possible conclusion that the quality and labelling are not a priority for the surveyed consumers of local foods, and that other factors need to be emphasized when marketing these products.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the impact of selected factors on consumer behaviour when purchasing local food in a particular region

  • Popis výsledku anglicky

    The paper assesses selected factors which influence consumer behaviour when they purchase local/regional foods in a particular region. The research focuses on Prague and the Central Bohemian region. The data have been acquired using a personal interview questionnaire survey with consumers purchasing local products. The output data are initially compared at the regional level (2 monitored regions). Subsequently, they are evaluated overall and the dependence of selected factors which are assumed to influence consumer purchasing behaviour is tested. The results of the research indicate that there are insignificant differences between the regions. Only weak dependence between purchasing frequency and importance of food composition to consumers has been ascertained. The results also lead to a possible conclusion that the quality and labelling are not a priority for the surveyed consumers of local foods, and that other factors need to be emphasized when marketing these products.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th ANNUAL INTERNATIONAL CONFERENCE ENTERPRISE AND COMPETITIVE ENVIRONMENT

  • ISBN

    978-80-7509-499-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    764-773

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno Faculty of Business and Economics

  • Místo vydání

    Brno, Česká republika

  • Místo konání akce

    Mendel University in Brno, Czech Republic

  • Datum konání akce

    9. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000427306200079