Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Multiple Correspondence Analysis to Evaluate Selected Aspects of Behaviour of Consumers Purchasing Local Food Products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F17%3A74978" target="_blank" >RIV/60460709:41110/17:74978 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765062083" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765062083</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11118/actaun201765062083" target="_blank" >10.11118/actaun201765062083</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Multiple Correspondence Analysis to Evaluate Selected Aspects of Behaviour of Consumers Purchasing Local Food Products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper compares selected aspects of behaviour of consumers when purchasing local food products in the Czech Republic or food products labelled as local or regional using correspondence analysis visavis customer gender. Its purpose is to identify aspects which each group of the consumers (that is men vs. women) consider important when purchasing local food products. Information about the preferences of customers purchasing local food is important for marketing activities of retailers and producers. Data from 269 respondents have been processed in total according to gender and purchasing frequency. Correspondence analysis was used in order to evaluate consumer preferences and to identify their behaviour. MCA is an exploratory multivariate statistical analysis that allows investigation of several qualitative parameters. Appearance and information on the packaging, qualitative parameters (visually declared), anticipated health benefits and d

  • Název v anglickém jazyce

    Using Multiple Correspondence Analysis to Evaluate Selected Aspects of Behaviour of Consumers Purchasing Local Food Products

  • Popis výsledku anglicky

    The paper compares selected aspects of behaviour of consumers when purchasing local food products in the Czech Republic or food products labelled as local or regional using correspondence analysis visavis customer gender. Its purpose is to identify aspects which each group of the consumers (that is men vs. women) consider important when purchasing local food products. Information about the preferences of customers purchasing local food is important for marketing activities of retailers and producers. Data from 269 respondents have been processed in total according to gender and purchasing frequency. Correspondence analysis was used in order to evaluate consumer preferences and to identify their behaviour. MCA is an exploratory multivariate statistical analysis that allows investigation of several qualitative parameters. Appearance and information on the packaging, qualitative parameters (visually declared), anticipated health benefits and d

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

    1211-8516

  • Svazek periodika

    65

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    2083-2093

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85038871920