Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How to Promote Knowledge Management Systems to Achieve Better Performance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F16%3A43887760" target="_blank" >RIV/44555601:13510/16:43887760 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/44555601:13430/16:43887760

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How to Promote Knowledge Management Systems to Achieve Better Performance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of the research performed in 2014 at a medium size Czech company. Research is focused on the issues of how companies' management and the rest of employees are trying to solve the problems with the emphasis on re-using of existing solutions and knowledge transferring. The research shows that despite the company's policy to prefer the use of software tools to gather, store and search for already existing knowledge, information and data, some employees would rather contact co-workers. There is a strong negative correlation between position inside the social network of the company, the number of searches for information and the use of the software by these employees. Conducted interviews show that these employees, who prefer human interaction over the knowledge system, often find better solutions than those stored inside the system. The best results are achieved by those who combine knowledge system as the initial source and based on their satisfaction with offered solution they contact the others. On the other hand, the employees who only use the system are often able to find suitable solution, but also not the optimal one.

  • Název v anglickém jazyce

    How to Promote Knowledge Management Systems to Achieve Better Performance

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of the research performed in 2014 at a medium size Czech company. Research is focused on the issues of how companies' management and the rest of employees are trying to solve the problems with the emphasis on re-using of existing solutions and knowledge transferring. The research shows that despite the company's policy to prefer the use of software tools to gather, store and search for already existing knowledge, information and data, some employees would rather contact co-workers. There is a strong negative correlation between position inside the social network of the company, the number of searches for information and the use of the software by these employees. Conducted interviews show that these employees, who prefer human interaction over the knowledge system, often find better solutions than those stored inside the system. The best results are achieved by those who combine knowledge system as the initial source and based on their satisfaction with offered solution they contact the others. On the other hand, the employees who only use the system are often able to find suitable solution, but also not the optimal one.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IDIMT-2016 Information Technology, Society and Economy Strategic Cross-Influences

  • ISBN

    978-3-99033-869-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    189-196

  • Název nakladatele

    TRAUNER Druck GmbH &amp; Co KG

  • Místo vydání

    Linz

  • Místo konání akce

    Poděbrady, Česká republika

  • Datum konání akce

    7. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000387756100022