Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Options for assessing teaching quality at universtities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43893001" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43893001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Options for assessing teaching quality at universtities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The first objective of this article is to verify whether the questionnaire currently used for the assessing the quality of teaching shows internal consistency and whether it can be considered a standardized instrument. The second objective is to establish whether full-time and part-time students show the same strictness (criticism) in evaluating the quality of teaching. A questionnaire developed at the Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem, is used to establish the quality of teaching on a regular basis. For the first objective, Cronbach´s alpha is used to verify whether the questionnaire is internally consistent or not. The Mann-Whitney U test is used to establish whether the assessment provided by full-time students differs from that given by part-time students. The results show that the questionnaire has high internal consistency (reliability), in the assessment by full-time as well as part-time students. Moreover, full-time students show statistically significantly greater strictness in evaluating the quality of teaching than part-time students.

  • Název v anglickém jazyce

    Options for assessing teaching quality at universtities

  • Popis výsledku anglicky

    The first objective of this article is to verify whether the questionnaire currently used for the assessing the quality of teaching shows internal consistency and whether it can be considered a standardized instrument. The second objective is to establish whether full-time and part-time students show the same strictness (criticism) in evaluating the quality of teaching. A questionnaire developed at the Faculty of Social and Economic Studies, Jan Evangelista Purkyně University in Ústí nad Labem, is used to establish the quality of teaching on a regular basis. For the first objective, Cronbach´s alpha is used to verify whether the questionnaire is internally consistent or not. The Mann-Whitney U test is used to establish whether the assessment provided by full-time students differs from that given by part-time students. The results show that the questionnaire has high internal consistency (reliability), in the assessment by full-time as well as part-time students. Moreover, full-time students show statistically significantly greater strictness in evaluating the quality of teaching than part-time students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    425-432

  • Název nakladatele

    Czech Univ Life Sci, Fac Econ &amp; Management; Erasmus+; IQAT

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praque

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600052