Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Why Students Fail to Finish University (Current Dilemma: To Study or to Work?)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43893828" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43893828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Why Students Fail to Finish University (Current Dilemma: To Study or to Work?)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this article is to verify the importance of the reasons for dropping out of university before finishing a degree. The second objective is to identify whether the reasons for dropping out differ between full-time and part-time students. The survey group consisted of 643 students of a public university in the Czech Republic, the selected method was written interviews. The Friedman ANOVA analysis showed statistically significant differences among the submitted 11 reasons which can probably lead to dropping out of university. Reasons marked most frequently by respondents were: insufficient willingness to overcome obstacles (laziness); preference of working to studying and lack of skills (&quot;they cannot manage&quot;). Apart from this, the Mann-Whitney test was used to verify whether there are statistically significant differences between full-time and part-time students. It was established that there are statistically significant differences in 10 items (of the total of 11).

  • Název v anglickém jazyce

    Why Students Fail to Finish University (Current Dilemma: To Study or to Work?)

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this article is to verify the importance of the reasons for dropping out of university before finishing a degree. The second objective is to identify whether the reasons for dropping out differ between full-time and part-time students. The survey group consisted of 643 students of a public university in the Czech Republic, the selected method was written interviews. The Friedman ANOVA analysis showed statistically significant differences among the submitted 11 reasons which can probably lead to dropping out of university. Reasons marked most frequently by respondents were: insufficient willingness to overcome obstacles (laziness); preference of working to studying and lack of skills (&quot;they cannot manage&quot;). Apart from this, the Mann-Whitney test was used to verify whether there are statistically significant differences between full-time and part-time students. It was established that there are statistically significant differences in 10 items (of the total of 11).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2018

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    290-298

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300036