Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Dependences between Assessment of Quality of Teaching and Year of Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YZ8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YZ8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Dependences between Assessment of Quality of Teaching and Year of Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, an issue bound with a quality assessment of teaching is analyzed corresponding with a feedback from university students. In the quantitative analysis, achieved results of questionnaires with a student evaluation of a teaching by one teacher are presented with dependences on the year of study. As another factor, an importance of items of a questionnaire was considered as a quality criterion of the teaching. This analysis is based on a hypotheses testing consisted of a comparison of those items that students highlighted as the quality criteria. In this contribution, significant differences in the assessment of the quality of teaching across years of study are analyzed. Conclusions of this paper can be suitably implemented in the area of the quality of the assessment at universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Dependences between Assessment of Quality of Teaching and Year of Study

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, an issue bound with a quality assessment of teaching is analyzed corresponding with a feedback from university students. In the quantitative analysis, achieved results of questionnaires with a student evaluation of a teaching by one teacher are presented with dependences on the year of study. As another factor, an importance of items of a questionnaire was considered as a quality criterion of the teaching. This analysis is based on a hypotheses testing consisted of a comparison of those items that students highlighted as the quality criteria. In this contribution, significant differences in the assessment of the quality of teaching across years of study are analyzed. Conclusions of this paper can be suitably implemented in the area of the quality of the assessment at universities.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Otázky evaluace výuky na vysokých školách

  • ISBN

    978-80-7599-024-2

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    63-76

  • Počet stran knihy

    200

  • Název nakladatele

    University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly