Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spokojenost zaměstnanců a jejich participace na zlepšování jakosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F19%3A43895224" target="_blank" >RIV/44555601:13510/19:43895224 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://vsers.cz/wp-content/uploads/2020/01/Auspicia_2_2019.pdf" target="_blank" >https://vsers.cz/wp-content/uploads/2020/01/Auspicia_2_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spokojenost zaměstnanců a jejich participace na zlepšování jakosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na základě dotazníkového šetření bude zjištěna celková pracovní spokojenost a spokojenost s jednotlivými aspekty práce zaměstnanců společnosti a jejich participace na zlepšování jakosti. K vyhodnocení dotazníku jsou využity metody popisné statistiky, chí kvadrát test nezávislosti a dvouvýběrový parametrický test. Dotazníkovým šetřením se ukázalo, že respondenti hodnotili jednotlivé aspekty pracovní spokojenosti spíše neutrálně. Celková spokojenost s prací byla srovnatelná s dosaženým vzděláním, nemá na ni ani vliv doba, po kterou zaměstnanci pracují ve společnosti. V šetření participace zaměstnanců do zlepšování jakosti bylo zjištěno, že úroveň zapojení zaměstnanců do zlepšování jakosti je na velmi dobré úrovni. Bylo prokázáno, že doba, po kterou zaměstnanci pracují pro společnost, má vliv na znalost zaměstnanců jak pracovat s informacemi, dále na znalost správného používání nástrojů pro odvedení kvalitního výkonu práce, na dostatek času pro odvedení kvalitního výkonu práce a také na ochotu zaměstnanců diskutovat s vedením své návrhy na zlepšení pracovních postupů. Bylo zjištěno, že znalost pracovních postupů a znalost posuzování kvality naopak nezávisí na době, po kterou jsou zaměstnanci zaměstnaní ve společnosti. Pouze spokojený zaměstnanec bude participovat na zlepšování jakosti. Proto je zásadní, aby management měl co nejpřesnější informace v této oblasti, a mohl tak plnit permanentní cíl neustálého zlepšování výkonnosti podniku.

  • Název v anglickém jazyce

    Employee Satisfaction and Their Participation in Quality Improvement

  • Popis výsledku anglicky

    On the basis of a questionnaire survey, the overall employee job satisfaction will be found as well as satisfaction with particular aspects of work and their participation in quality improvement. Descriptive statistics, Chi-squared test of independence and a twosample parametric test are used to evaluate the questionnaire. The questionnaire survey showed that respondents rated individual aspects of job satisfaction rather neutrally. Overall job satisfaction was comparable to the level of education achieved, nor is it influenced by the length of time which employees work in the company. The survey of employee participation in quality improvement found that the level of employee involvement in quality improvement is very good. It was shown that the time which employees work for the company has the impact on employees&apos; knowledge of how to work with information, on the correct use of qualityenhancing performance tools, on sufficient time for completing quality work performance, and on employees&apos; willingness to discuss with their management suggestions to improve working procedures. On the other hand, it was found that knowledge of working procedures and knowledge of quality assessment does not depend on the length of time employees are employed in the company. Only a satisfied employee will participate in quality improvement. Therefore, it is essential that management has the most accurate information in this area so that it can meet the permanent goal of continually improving business performance.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Auspicia

  • ISSN

    1214-4967

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    27-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus