Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of Mobility on Shopping Preferences during the COVID-19 Pandemic: The Evidence from the Slovak Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F22%3A43897546" target="_blank" >RIV/44555601:13510/22:43897546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2227-7390/10/9/1394" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2227-7390/10/9/1394</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/math10091394" target="_blank" >10.3390/math10091394</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of Mobility on Shopping Preferences during the COVID-19 Pandemic: The Evidence from the Slovak Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The COVID-19 global pandemic has affected normal human behaviour in day-to-day activities. As a result of various restrictions, people have significantly changed their shopping and mobility to limit the spread of the pandemic. This article aims to determine the association between consumers? shopping preferences and the frequency of selected daily activities during and before the COVID-19 pandemic using correspondence analysis. The total sample consists of 407 respondents from Slovakia. The data are obtained from an online questionnaire divided into several sections such as socio-demographic factors, shopping preferences, and frequency of selected activities per week. The results show that there is an association between consumers? preference for shopping in supermarkets and the frequency of family visits per week during the pandemic, among other factors. These findings follow up on previous studies on the consequences of changing mobility as a result of the global crisis.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Mobility on Shopping Preferences during the COVID-19 Pandemic: The Evidence from the Slovak Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The COVID-19 global pandemic has affected normal human behaviour in day-to-day activities. As a result of various restrictions, people have significantly changed their shopping and mobility to limit the spread of the pandemic. This article aims to determine the association between consumers? shopping preferences and the frequency of selected daily activities during and before the COVID-19 pandemic using correspondence analysis. The total sample consists of 407 respondents from Slovakia. The data are obtained from an online questionnaire divided into several sections such as socio-demographic factors, shopping preferences, and frequency of selected activities per week. The results show that there is an association between consumers? preference for shopping in supermarkets and the frequency of family visits per week during the pandemic, among other factors. These findings follow up on previous studies on the consequences of changing mobility as a result of the global crisis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL04000094" target="_blank" >TL04000094: Změny dopravního chování způsobené Covid-19 a jejich společenské dopady</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mathematics

  • ISSN

    2227-7390

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    1-27

  • Kód UT WoS článku

    000794353500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85129257121