Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618041" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618041 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era
Popis výsledku v původním jazyce
The global COVID-19 pandemic has been obviously affecting consumer behavior. The aim of the contribution is to identify the changes in the purchasing habits of consumers caused by the pandemic. We base this contribution on the primary data collected from 512 Czech consumers. The data were collected from March to May 2022, which means immediately after the recent main pandemic wave when the consumers were able to assess their shopping experience. The shopping behavior was analyzed using a questionnaire survey where the respondents expressed their level of agreement using the Likert scale. The results showed that the pandemic promoted an increase and persistence of consumer purchases in the online space. These findings can serve the companies to better adapt to the post-pandemic shopping behaviors of consumers.
Název v anglickém jazyce
Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era
Popis výsledku anglicky
The global COVID-19 pandemic has been obviously affecting consumer behavior. The aim of the contribution is to identify the changes in the purchasing habits of consumers caused by the pandemic. We base this contribution on the primary data collected from 512 Czech consumers. The data were collected from March to May 2022, which means immediately after the recent main pandemic wave when the consumers were able to assess their shopping experience. The shopping behavior was analyzed using a questionnaire survey where the respondents expressed their level of agreement using the Likert scale. The results showed that the pandemic promoted an increase and persistence of consumer purchases in the online space. These findings can serve the companies to better adapt to the post-pandemic shopping behaviors of consumers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWCON 2022 Knowledge on Economics and Management
ISBN
978-80-244-6232-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
60-66
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
8. 12. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—