Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618041" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618041 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The global COVID-19 pandemic has been obviously affecting consumer behavior. The aim of the contribution is to identify the changes in the purchasing habits of consumers caused by the pandemic. We base this contribution on the primary data collected from 512 Czech consumers. The data were collected from March to May 2022, which means immediately after the recent main pandemic wave when the consumers were able to assess their shopping experience. The shopping behavior was analyzed using a questionnaire survey where the respondents expressed their level of agreement using the Likert scale. The results showed that the pandemic promoted an increase and persistence of consumer purchases in the online space. These findings can serve the companies to better adapt to the post-pandemic shopping behaviors of consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in consumer shopping behavior caused by the COVID-19 pandemic era

  • Popis výsledku anglicky

    The global COVID-19 pandemic has been obviously affecting consumer behavior. The aim of the contribution is to identify the changes in the purchasing habits of consumers caused by the pandemic. We base this contribution on the primary data collected from 512 Czech consumers. The data were collected from March to May 2022, which means immediately after the recent main pandemic wave when the consumers were able to assess their shopping experience. The shopping behavior was analyzed using a questionnaire survey where the respondents expressed their level of agreement using the Likert scale. The results showed that the pandemic promoted an increase and persistence of consumer purchases in the online space. These findings can serve the companies to better adapt to the post-pandemic shopping behaviors of consumers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KNOWCON 2022 Knowledge on Economics and Management

  • ISBN

    978-80-244-6232-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    60-66

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci, Filozofická fakulta

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    8. 12. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku