Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv pandemie covid-19 na chování spotřebitele v online světe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00123155" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00123155 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-1.pdf" target="_blank" >https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv pandemie covid-19 na chování spotřebitele v online světe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek se zabývá dopady pandemie COVID-19 na chování spotřebitele v online světě. Nejprve budou rozebrány data ze statistiky, na základě kterých je zřejmý posun nákupů do online prostředí. Shodně tak dochází k tomuto posunu i v oblasti zájezdů, kdy spotřebitelé stále častěji uskutečňují tyto koupě skrze web CK. Krátká pasáž bude rovněž věnována sortimentu, který spotřebitelé nakupují – respektive jeho proměnlivost v návaznosti na pandemii. Příspěvek bude dále pojednávat o problematice zprostředkovatelských e-shopů. Nejprve budou tyto e-shopy definovány, následně bude pojednáno o problémech s nákupy na těchto e-shopech. Právě u zprostředkovatelských e-shopů dochází často k obcházení evropského práva i práva národního. V předkládaném příspěvku bude rovněž obsaženo řešení nejčastějších problémů. Text se dále zabývá podvodnými e-shopy. Závěr článku je věnován mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů v ČR a EU, spolu s historickým vývojem ADR systémů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Influence of Covid-19 Pandemia on Consumer Behavior in The Online World

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper deals with the effects of the COVID-19 pandemic on consumer behavior in the online world. First, data from statistics will be analyzed, based on which the shift of purchases to the online environment is obvious. The short passage will also be devoted to the range that consumers buy - its variability in the wake of a pandemic. The article will also discuss the issue of intermediary e-shops. First, these e-shops will be defined, then the problems with purchases on these e-shops will be discussed. It is with intermediary e-shops that European law and national law are often circumvented. The text also deals with fraudulent e-shops. The conclusion of the article is devoted to the out-of-court settlement of consumer disputes in the Czech Republic and the EU.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    COFOLA 2021: Část 1

  • ISBN

    9788021086272

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    125-140

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku