Vliv pandemie covid-19 na chování spotřebitele v online světe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14220%2F21%3A00123155" target="_blank" >RIV/00216224:14220/21:00123155 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-1.pdf" target="_blank" >https://www.law.muni.cz/sborniky/cofola/2021/cofola2021-1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv pandemie covid-19 na chování spotřebitele v online světe
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný příspěvek se zabývá dopady pandemie COVID-19 na chování spotřebitele v online světě. Nejprve budou rozebrány data ze statistiky, na základě kterých je zřejmý posun nákupů do online prostředí. Shodně tak dochází k tomuto posunu i v oblasti zájezdů, kdy spotřebitelé stále častěji uskutečňují tyto koupě skrze web CK. Krátká pasáž bude rovněž věnována sortimentu, který spotřebitelé nakupují – respektive jeho proměnlivost v návaznosti na pandemii. Příspěvek bude dále pojednávat o problematice zprostředkovatelských e-shopů. Nejprve budou tyto e-shopy definovány, následně bude pojednáno o problémech s nákupy na těchto e-shopech. Právě u zprostředkovatelských e-shopů dochází často k obcházení evropského práva i práva národního. V předkládaném příspěvku bude rovněž obsaženo řešení nejčastějších problémů. Text se dále zabývá podvodnými e-shopy. Závěr článku je věnován mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů v ČR a EU, spolu s historickým vývojem ADR systémů.
Název v anglickém jazyce
The Influence of Covid-19 Pandemia on Consumer Behavior in The Online World
Popis výsledku anglicky
The present paper deals with the effects of the COVID-19 pandemic on consumer behavior in the online world. First, data from statistics will be analyzed, based on which the shift of purchases to the online environment is obvious. The short passage will also be devoted to the range that consumers buy - its variability in the wake of a pandemic. The article will also discuss the issue of intermediary e-shops. First, these e-shops will be defined, then the problems with purchases on these e-shops will be discussed. It is with intermediary e-shops that European law and national law are often circumvented. The text also deals with fraudulent e-shops. The conclusion of the article is devoted to the out-of-court settlement of consumer disputes in the Czech Republic and the EU.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50501 - Law
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
COFOLA 2021: Část 1
ISBN
9788021086272
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
125-140
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—