Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER ONLINE REVIEWS AND SALES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F20%3A63524736" target="_blank" >RIV/70883521:28120/20:63524736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER ONLINE REVIEWS AND SALES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social commerce has taken the e‑tailing world by storm. Business‑to‑consumer sites and, more important, intermediaries that facilitate shopping experience, continue to offer more and more innovative technologies to support social interaction among like-minded community members or friends who share the same shopping interests. Online word-of-mouth (WOM) such as consumer opinions, user experiences, and product reviews has become a major information source in consumer purchase decisions. Prior research on online reviews effect has focused mostly on low involvement products such as books or CDs. With the minimal role of price in the buying decision, social discussion via online reviews becomes a collective signal of reputation, and ultimately a significant demand driver. This study shows that online reviews can be used to convey the reputation of the product, brand or goods. Also, it shows that online reviews have a significant impact on retailers’ sales and offers the method for future research. In this paper, the theoretical and practical implications of the research results are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    THE RELATIONSHIP BETWEEN CONSUMER ONLINE REVIEWS AND SALES

  • Popis výsledku anglicky

    Social commerce has taken the e‑tailing world by storm. Business‑to‑consumer sites and, more important, intermediaries that facilitate shopping experience, continue to offer more and more innovative technologies to support social interaction among like-minded community members or friends who share the same shopping interests. Online word-of-mouth (WOM) such as consumer opinions, user experiences, and product reviews has become a major information source in consumer purchase decisions. Prior research on online reviews effect has focused mostly on low involvement products such as books or CDs. With the minimal role of price in the buying decision, social discussion via online reviews becomes a collective signal of reputation, and ultimately a significant demand driver. This study shows that online reviews can be used to convey the reputation of the product, brand or goods. Also, it shows that online reviews have a significant impact on retailers’ sales and offers the method for future research. In this paper, the theoretical and practical implications of the research results are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Book of Proceedings - Economic and Social Development

  • ISBN

  • ISSN

    1849-7535

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    121-126

  • Název nakladatele

    Varazdin Development and Entrepreneurship Agency

  • Místo vydání

    Varaždín

  • Místo konání akce

    Porto

  • Datum konání akce

    16. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku