Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modeling of e-shop selection processes the presence of price comparison sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43897410" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43897410 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf" target="_blank" >https://mme2018.fm.vse.cz/wp-content/uploads/2018/09/MME2018-Electronic_proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modeling of e-shop selection processes the presence of price comparison sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A price comparison website is one of successful online business applications. They offer to users (e.g., Heureka.cz or Zbozi.cz) a possibility to provide them with an overview of prices of some product in various e-shops including reputation of these e-shops, there by they also influence consumers&apos; perceptions of the risks associated with online shopping.The aim of our paper is to present a model that would model the basic processes of the choice of certain e-shop if a user uses one of the price comparator site. We use Dempster-Shafer theory to the modelling of this process. Our model should predict users&apos; selection of certain e-shop. While the product is recommended based on a recommendation system (or other, e.g., social network), e-shop is chosen based on a price of this product and reputation of this e-shop outlined in price comparison site. We use data collected from performed experiment to verify our model. It follows from a comparison that the model has good predictive abilities.

  • Název v anglickém jazyce

    Modeling of e-shop selection processes the presence of price comparison sites

  • Popis výsledku anglicky

    A price comparison website is one of successful online business applications. They offer to users (e.g., Heureka.cz or Zbozi.cz) a possibility to provide them with an overview of prices of some product in various e-shops including reputation of these e-shops, there by they also influence consumers&apos; perceptions of the risks associated with online shopping.The aim of our paper is to present a model that would model the basic processes of the choice of certain e-shop if a user uses one of the price comparator site. We use Dempster-Shafer theory to the modelling of this process. Our model should predict users&apos; selection of certain e-shop. While the product is recommended based on a recommendation system (or other, e.g., social network), e-shop is chosen based on a price of this product and reputation of this e-shop outlined in price comparison site. We use data collected from performed experiment to verify our model. It follows from a comparison that the model has good predictive abilities.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mathematical Methods in Economics

  • ISBN

    978-80-7378-371-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    43-48

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000507455300008