Model of e-commerce network with price comparison sites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898951" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898951 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Model of e-commerce network with price comparison sites
Popis výsledku v původním jazyce
In general, relationships within e-commerce can be modeled using a bipartite graph (network). One part of this graph is made up of customers and the second part is formed by e-shops (sellers). Edges show customer activities as they visit websites of different e-shops. However, online price comparison sites (PCSs, comparators, shopbots), such as Heureka, enter into these relationships. PCSs allow easily to compare the prices of desired product in different e-shops. These price comparators do not only show the price in different e-shops, but also the rating of the relevant e-shop made by customers. The questions addressed by this contribution are what strategy was chosen by the price comparator for market entry, when it is worth to terminate services of online price comparator, etc. In this paper, we use network analysis and simulation methods to model network dynamics to address these issues.
Název v anglickém jazyce
Model of e-commerce network with price comparison sites
Popis výsledku anglicky
In general, relationships within e-commerce can be modeled using a bipartite graph (network). One part of this graph is made up of customers and the second part is formed by e-shops (sellers). Edges show customer activities as they visit websites of different e-shops. However, online price comparison sites (PCSs, comparators, shopbots), such as Heureka, enter into these relationships. PCSs allow easily to compare the prices of desired product in different e-shops. These price comparators do not only show the price in different e-shops, but also the rating of the relevant e-shop made by customers. The questions addressed by this contribution are what strategy was chosen by the price comparator for market entry, when it is worth to terminate services of online price comparator, etc. In this paper, we use network analysis and simulation methods to model network dynamics to address these issues.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management
ISBN
978-80-7394-726-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
347-352
Název nakladatele
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—