Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Model of e-commerce network with price comparison sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898951" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898951 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Model of e-commerce network with price comparison sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In general, relationships within e-commerce can be modeled using a bipartite graph (network). One part of this graph is made up of customers and the second part is formed by e-shops (sellers). Edges show customer activities as they visit websites of different e-shops. However, online price comparison sites (PCSs, comparators, shopbots), such as Heureka, enter into these relationships. PCSs allow easily to compare the prices of desired product in different e-shops. These price comparators do not only show the price in different e-shops, but also the rating of the relevant e-shop made by customers. The questions addressed by this contribution are what strategy was chosen by the price comparator for market entry, when it is worth to terminate services of online price comparator, etc. In this paper, we use network analysis and simulation methods to model network dynamics to address these issues.

  • Název v anglickém jazyce

    Model of e-commerce network with price comparison sites

  • Popis výsledku anglicky

    In general, relationships within e-commerce can be modeled using a bipartite graph (network). One part of this graph is made up of customers and the second part is formed by e-shops (sellers). Edges show customer activities as they visit websites of different e-shops. However, online price comparison sites (PCSs, comparators, shopbots), such as Heureka, enter into these relationships. PCSs allow easily to compare the prices of desired product in different e-shops. These price comparators do not only show the price in different e-shops, but also the rating of the relevant e-shop made by customers. The questions addressed by this contribution are what strategy was chosen by the price comparator for market entry, when it is worth to terminate services of online price comparator, etc. In this paper, we use network analysis and simulation methods to model network dynamics to address these issues.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Scientific Conference INPROFORUM. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-726-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    347-352

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    1. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku