Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling E-Commerce Processes in the Presence of a Price Comparison Site

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43897053" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43897053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling E-Commerce Processes in the Presence of a Price Comparison Site

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Simultaneously with the development of e-business, related business applications have been developed. Price comparison sites that allow comparison of prices in different online stores belong to the most successful. These sites are also known as price comparisons, shopbots, or internet buying agents. Online buyers use them to obtain information about the price or the relevant stores. They reduce buyer search costs and help them in their decision making by providing comparison of price of for example some product in various e-shops. Such information is rarely found in the context of physical retail purchases. Compare pricing pages were mainly surveyed in terms of the impact of price comparison pages on the price of products and services and the sensitivity of online shoppers to the price. In this paper, however, we want to look at online shopping processes with network analysis optics. In our model, we use weighted network-based inference as a basic, and we suggest further a model of relationships in the presence of price comparators sites. The goal of our model is to predict what e-shop a customer chooses when buying a particular product.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling E-Commerce Processes in the Presence of a Price Comparison Site

  • Popis výsledku anglicky

    Simultaneously with the development of e-business, related business applications have been developed. Price comparison sites that allow comparison of prices in different online stores belong to the most successful. These sites are also known as price comparisons, shopbots, or internet buying agents. Online buyers use them to obtain information about the price or the relevant stores. They reduce buyer search costs and help them in their decision making by providing comparison of price of for example some product in various e-shops. Such information is rarely found in the context of physical retail purchases. Compare pricing pages were mainly surveyed in terms of the impact of price comparison pages on the price of products and services and the sensitivity of online shoppers to the price. In this paper, however, we want to look at online shopping processes with network analysis optics. In our model, we use weighted network-based inference as a basic, and we suggest further a model of relationships in the presence of price comparators sites. The goal of our model is to predict what e-shop a customer chooses when buying a particular product.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th International Scientific Conference INPROFORUM 2017. Innovations, Enterprises, Regions and Management

  • ISBN

    978-80-7394-667-8

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

    2336-6788

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    327-332

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    9. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku