Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

E-Commerce network with price comparator sites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900891" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900891 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865" target="_blank" >10.1109/ACITT.2019.8779865</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    E-Commerce network with price comparator sites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-commerce relationships can generally be modeled using a bipartite graph. One part of this chart is made up of customers and the other part consists of e-shops (dealers). Edges show customer activity when visiting websites of various online stores. These links, however, enter online price comparison sites (PCS, comparators, shopbots), such as Heureka. PCS makes it easy to compare the prices of the desired product in different online stores. These comparative pricing not only show the price in different e-shops, but also the assessment of the relevant e-shop made by customers. The issues that this paper addresses are the strategy chosen by the pricing comparator for entering the market, when it is worth closing down online pricing comparison services, etc. In this paper we use network analyzes and simulation methods to model network dynamics to address these issues. © 2019 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    E-Commerce network with price comparator sites

  • Popis výsledku anglicky

    E-commerce relationships can generally be modeled using a bipartite graph. One part of this chart is made up of customers and the other part consists of e-shops (dealers). Edges show customer activity when visiting websites of various online stores. These links, however, enter online price comparison sites (PCS, comparators, shopbots), such as Heureka. PCS makes it easy to compare the prices of the desired product in different online stores. These comparative pricing not only show the price in different e-shops, but also the assessment of the relevant e-shop made by customers. The issues that this paper addresses are the strategy chosen by the pricing comparator for entering the market, when it is worth closing down online pricing comparison services, etc. In this paper we use network analyzes and simulation methods to model network dynamics to address these issues. © 2019 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED COMPUTER INFORMATION TECHNOLOGIES (ACIT&apos;2019)

  • ISBN

    978-1-72810-449-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    401-404

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000502830500096