E-Commerce network with price comparator sites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F19%3A43900891" target="_blank" >RIV/60076658:12510/19:43900891 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACITT.2019.8779865" target="_blank" >10.1109/ACITT.2019.8779865</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-Commerce network with price comparator sites
Popis výsledku v původním jazyce
E-commerce relationships can generally be modeled using a bipartite graph. One part of this chart is made up of customers and the other part consists of e-shops (dealers). Edges show customer activity when visiting websites of various online stores. These links, however, enter online price comparison sites (PCS, comparators, shopbots), such as Heureka. PCS makes it easy to compare the prices of the desired product in different online stores. These comparative pricing not only show the price in different e-shops, but also the assessment of the relevant e-shop made by customers. The issues that this paper addresses are the strategy chosen by the pricing comparator for entering the market, when it is worth closing down online pricing comparison services, etc. In this paper we use network analyzes and simulation methods to model network dynamics to address these issues. © 2019 IEEE.
Název v anglickém jazyce
E-Commerce network with price comparator sites
Popis výsledku anglicky
E-commerce relationships can generally be modeled using a bipartite graph. One part of this chart is made up of customers and the other part consists of e-shops (dealers). Edges show customer activity when visiting websites of various online stores. These links, however, enter online price comparison sites (PCS, comparators, shopbots), such as Heureka. PCS makes it easy to compare the prices of the desired product in different online stores. These comparative pricing not only show the price in different e-shops, but also the assessment of the relevant e-shop made by customers. The issues that this paper addresses are the strategy chosen by the pricing comparator for entering the market, when it is worth closing down online pricing comparison services, etc. In this paper we use network analyzes and simulation methods to model network dynamics to address these issues. © 2019 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2019 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ADVANCED COMPUTER INFORMATION TECHNOLOGIES (ACIT'2019)
ISBN
978-1-72810-449-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
401-404
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc.
Místo vydání
USA
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000502830500096