Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in Grocery Shopping Patterns Due to COVID-19: The Case of the Czech Online Food Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F22%3A00008989" target="_blank" >RIV/46747885:24310/22:00008989 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8294-7.ch002" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8294-7.ch002</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-8294-7.ch002" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-8294-7.ch002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in Grocery Shopping Patterns Due to COVID-19: The Case of the Czech Online Food Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Today‘s global world is constantly changing and evolving. In light of the current events, and in particular the worldwide Covid-19 pandemic, this trend is intensifying and accelerating. Recent events have brought a huge turnaround in many aspects of our lives, and shopping behavior has undoubtedly been one of them. Part of our lives have had to be transferred to the online environment, and this may have affected how we shop. This chapter therefore aims to identify the main factors influencing the purchasing behavior of consumers when buying online in the category of groceries on the Czech market, to determine the profile of typical consumers who tend to use online shopping platforms and to find out what effect the Covid-19 pandemic had on general shopping patterns of Czech consumers.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Grocery Shopping Patterns Due to COVID-19: The Case of the Czech Online Food Markets

  • Popis výsledku anglicky

    Today‘s global world is constantly changing and evolving. In light of the current events, and in particular the worldwide Covid-19 pandemic, this trend is intensifying and accelerating. Recent events have brought a huge turnaround in many aspects of our lives, and shopping behavior has undoubtedly been one of them. Part of our lives have had to be transferred to the online environment, and this may have affected how we shop. This chapter therefore aims to identify the main factors influencing the purchasing behavior of consumers when buying online in the category of groceries on the Czech market, to determine the profile of typical consumers who tend to use online shopping platforms and to find out what effect the Covid-19 pandemic had on general shopping patterns of Czech consumers.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000206" target="_blank" >TJ02000206: Rozvoj dovedností nezbytných pro digitální transformaci podnikání</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Moving Businesses Online and Embracing E-Commerce: Impact and Opportunities Caused by COVID-19

  • ISBN

    978-1-79988-294-7

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    23-48

  • Počet stran knihy

    275

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly