Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F10%3A00006260" target="_blank" >RIV/44555601:13530/10:00006260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá zprostředkováním současného umění jako možností rozvoje a upevňování vizuální gramotnosti. Proměnu a rozšiřování konceptu gramotnosti a jeho vztahování k současnému obrazovému prostředí vnímáme jako aplikaci kognitivního přístupu na oblast vizuality. Vizuální prostředí pro nás může být zdrojem poznání. Z tohoto neutuchajícího zdroje impulzů, podnětů, forem a významů se můžeme učit. K jeho reflexi, k poučenému a kritickému vnímání však potřebujeme specifický komplex dovedností neboli vizuální gramotnost. Pomocí této vnitřní ?výbavy? můžeme lépe porozumět nejen obrazům, ale i společnosti a sobě samým.

  • Název v anglickém jazyce

    Art mediation as an opportunity for education towards visual literacy

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter explores the mediation of contemporary art as an opportunity to develop and consolidate visual literacy. The change and expansion of the concept of literacy and its association with the contemporary visual environment are perceived as the application of the cognitive approach in the field of visuality. The visual environment may be a source of learning for us. We may learn from this endless source of impulses, initiatives, forms and meanings. However, in order to be able to reflect on it andto perceive it in an informed and critical manner, we need a specific and complex set of skills, or visual literacy. By means of this inner ?equipment?, we can establish a better understanding of pictures, as well as of society and ourselves.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Veřejný diskurs výtvarného umění

  • ISBN

    978-80-210-5390-8

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly