Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F10%3A00006260" target="_blank" >RIV/44555601:13530/10:00006260 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zprostředkování umění jako možnost výchovy k vizuální gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá zprostředkováním současného umění jako možností rozvoje a upevňování vizuální gramotnosti. Proměnu a rozšiřování konceptu gramotnosti a jeho vztahování k současnému obrazovému prostředí vnímáme jako aplikaci kognitivního přístupu na oblast vizuality. Vizuální prostředí pro nás může být zdrojem poznání. Z tohoto neutuchajícího zdroje impulzů, podnětů, forem a významů se můžeme učit. K jeho reflexi, k poučenému a kritickému vnímání však potřebujeme specifický komplex dovedností neboli vizuální gramotnost. Pomocí této vnitřní ?výbavy? můžeme lépe porozumět nejen obrazům, ale i společnosti a sobě samým.
Název v anglickém jazyce
Art mediation as an opportunity for education towards visual literacy
Popis výsledku anglicky
The chapter explores the mediation of contemporary art as an opportunity to develop and consolidate visual literacy. The change and expansion of the concept of literacy and its association with the contemporary visual environment are perceived as the application of the cognitive approach in the field of visuality. The visual environment may be a source of learning for us. We may learn from this endless source of impulses, initiatives, forms and meanings. However, in order to be able to reflect on it andto perceive it in an informed and critical manner, we need a specific and complex set of skills, or visual literacy. By means of this inner ?equipment?, we can establish a better understanding of pictures, as well as of society and ourselves.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Veřejný diskurs výtvarného umění
ISBN
978-80-210-5390-8
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Počet stran knihy
148
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—