Za šumu teorie - Poznámka (k dialektice) média a kulturní paměti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F19%3A43895302" target="_blank" >RIV/44555601:13530/19:43895302 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/9wvXwGiN8YzY58v" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/9wvXwGiN8YzY58v</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Za šumu teorie - Poznámka (k dialektice) média a kulturní paměti.
Popis výsledku v původním jazyce
V textu Za šumu teorie - poznámka (k dialektice) média a kulturní paměti využíváme zavedení dramatické formy do teoretického textu. Forma zakládá scénu, na níž je možno uchopit specifickou povahu daného předmětu (fotografie) "za šumu teorie" a to tak, že ponechá a demonstruje její ambivalentnost. V médiu fotografie je zachována, "vždy chybějící přítomnost", jako rozostřený střed, o nějž se jednotlivé intencionality tupí a staví vedle intencionalit druhých. Hlavními vazbami jsou zde tradice aury a spektrální ontologické metaforiky. Námi zvolený vícehlas jednotlivé pohledy ironizuje. Důraz je kladen na promluvy, v nichž jednotlivé hlasy zakládají maticový prostor, scénu svádění a trans-subjektivity, jejichž generátorem je médium, ve své unikající "přízračné" přítomnosti. Takto založená scéna je i jednou z dalších definic estetiky a kulturní paměti. Kolář, Martin. Za šumu teorie - Poznámka (k dialektice) média a kulturní paměti. In: A & P (Art Communication & Popculture) - časopis pre umeleckú komunikáciu a popkultúru. roč. 5, č. 1-2/2019, s. 115-127. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa. ISSN 1339-9284.
Název v anglickém jazyce
The noise of theory - The remark (on the dialectic) of the medium and cultural memory
Popis výsledku anglicky
In the text under The noise of theory - The remark (on the dialectic) of the medium and cultural memory we use of implementing the dramatic form into the theoretical text. The form establishes the scene on which it is possible to grasp the specific nature of a given subject (photography) "under the noise of theory" by retaining and demonstrating its ambivalent nature. In the medium of photography, the "always-already absent present" is preserved as a blurry center of which the individual intentionalities are vituperating and placing alongside the other intentionalities. The main link here is the theoretical tradition of the aura and the spectral ontological metaphor. Our chosen polyphony also ironizes the individual views. Emphasis is put on the utterances in which individual voices establish a matrix space, a scene seduction and trans-subjectivity, generated by the medium in its escaping "ghostly" presence. The scene thus established is also one of the other definitions of aesthetics and cultural memory.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60401 - Arts, Art history
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
A&P (Art communication & popculture)
ISSN
1339-9284
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
115-127
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—