Diagnosing Specific Language Impairment Using SON-R 21/2-7 Test Battery
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F20%3A43895588" target="_blank" >RIV/44555601:13530/20:43895588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/0pk37eamw31ovfg" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/0pk37eamw31ovfg</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Diagnostika vývinovej dysfázie pomocou testovej batérie SON-R21/2-7
Popis výsledku v původním jazyce
Špecificky narušený vývin reči (vývinová dysfázia) je porucha reči, pri ktorej sú jazykové schopnosti nedostatočné vzhľadom na vek dieťaťa, ktoré nemá sluchové ťažkosti alebo iné vý-vinové oneskorenie. Cieľom predkladanej štúdie je popísať kognitívny profil detí s vývinovou dysfáziou vo veku od 2 a pol do 7 rokov na základe skórovania v testovej batérii SON-R21/2-7. Ide o neverbálny test inteligencie, ktorý môže byť administrovaný bez verbálnej inštrukcie, čím sa ukazuje vhodným pre vyšetrenie detí s poruchami reči. Výskumnú vzorku tvorilo 56 detí predškolského veku. Narušený vývin reči bol diagnostikovaný trinástim deťom, ktoré podávali oslabené výkony vo všetkých položkách testovej batérie. 43 detí s vývinovou dysfáziou malo výrazné ťažkosti najmä s neverbálnou kategorizáciou a vizuomotorickou nápodobou, v ostatných položkách podávali výkony primerané veku. Výsledky výskumu poukazujú na diferenciálno diagnostické odlišnosti v profiloch detí s narušeným vývinom reči a vývinovou dysfáziou.
Název v anglickém jazyce
Diagnosing Specific Language Impairment Using SON-R 21/2-7 Test Battery
Popis výsledku anglicky
Specific language impairment (SLI; developmental dysphasia) is a language disorder in which a child has delayed linguistic abilities but no hearing impairment or other developmental delay. The aim of the present study is to describe the cognitive profile in the SON-R21/2-7 test battery of children with developmental dysphasia aged 2 and half to 7 years old. SON-R is a non-verbal intelligence test that can be administrated without verbal instruction, making it a suitable test for children with language disorders. The research sample consisted of 56 preschoolers. 13 children with language delay scored lower in all the tests. 43 children with SLI had significant difficulties, mainly with non-verbal categorization and visual and motor imitation. Their other abilities followed the normal development pattern. The research results show that SON-R has differential diagnosis potential for children with language disorders.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Psychologica LI
ISBN
978-80-8127-278-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
108-115
Název nakladatele
STIMUL
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
27. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—