Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnosing Specific Language Impairment Using SON-R 21/2-7 Test Battery

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F20%3A43895588" target="_blank" >RIV/44555601:13530/20:43895588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/0pk37eamw31ovfg" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/0pk37eamw31ovfg</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostika vývinovej dysfázie pomocou testovej batérie SON-R21/2-7

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Špecificky narušený vývin reči (vývinová dysfázia) je porucha reči, pri ktorej sú jazykové schopnosti nedostatočné vzhľadom na vek dieťaťa, ktoré nemá sluchové ťažkosti alebo iné vý-vinové oneskorenie. Cieľom predkladanej štúdie je popísať kognitívny profil detí s vývinovou dysfáziou vo veku od 2 a pol do 7 rokov na základe skórovania v testovej batérii SON-R21/2-7. Ide o neverbálny test inteligencie, ktorý môže byť administrovaný bez verbálnej inštrukcie, čím sa ukazuje vhodným pre vyšetrenie detí s poruchami reči. Výskumnú vzorku tvorilo 56 detí predškolského veku. Narušený vývin reči bol diagnostikovaný trinástim deťom, ktoré podávali oslabené výkony vo všetkých položkách testovej batérie. 43 detí s vývinovou dysfáziou malo výrazné ťažkosti najmä s neverbálnou kategorizáciou a vizuomotorickou nápodobou, v ostatných položkách podávali výkony primerané veku. Výsledky výskumu poukazujú na diferenciálno diagnostické odlišnosti v profiloch detí s narušeným vývinom reči a vývinovou dysfáziou.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnosing Specific Language Impairment Using SON-R 21/2-7 Test Battery

  • Popis výsledku anglicky

    Specific language impairment (SLI; developmental dysphasia) is a language disorder in which a child has delayed linguistic abilities but no hearing impairment or other developmental delay. The aim of the present study is to describe the cognitive profile in the SON-R21/2-7 test battery of children with developmental dysphasia aged 2 and half to 7 years old. SON-R is a non-verbal intelligence test that can be administrated without verbal instruction, making it a suitable test for children with language disorders. The research sample consisted of 56 preschoolers. 13 children with language delay scored lower in all the tests. 43 children with SLI had significant difficulties, mainly with non-verbal categorization and visual and motor imitation. Their other abilities followed the normal development pattern. The research results show that SON-R has differential diagnosis potential for children with language disorders.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychologica LI

  • ISBN

    978-80-8127-278-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    108-115

  • Název nakladatele

    STIMUL

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    27. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku