Konceptová analýza.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F22%3A43897389" target="_blank" >RIV/44555601:13530/22:43897389 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.uhk.cz/cs/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-vytvarne-kultury-a-textilni-tvorby/konference/konference-univerzitni-galerie/sbornik" target="_blank" >https://www.uhk.cz/cs/pedagogicka-fakulta/pdf/pracoviste-fakulty/katedra-vytvarne-kultury-a-textilni-tvorby/konference/konference-univerzitni-galerie/sbornik</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konceptová analýza.
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek seznamuje s konceptovou analýzou projektu "Repete", který proběhl v univerzitní galerii Rampa FUD UJEP ve spolupráci se ZŠ Řehlovice. Vysvětluje na fázích této tvorby jednotlivé způsoby symbolizace a komponenty zkušenosti, jimiž se konceptová analýza zabývá. Obhajuje funkčnost této metody a její citlivost jak pro subjektivní a intersubjektivní aspekty, tak pro objektivní danosti procesu tvorby i vytvářeného díla. Zobecňuje rysy tohoto projektu spolupráce s dětmi ze základní školy na určitý typ strategií, tvorbu tvořivých úloh, který by mohl pomoci jak edukativním, tak kurátorským studiím, protože usiluje o porozumění a tvorbu chápe jako proces poznávání.
Název v anglickém jazyce
Conceptual analysis
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the conceptual analysis of the project "Repete", which took place in the university gallery Rampa FUD UJEP in cooperation with ZŠ Řehlovice. It explains at the stages of this work the various ways of symbolization and components of experience that conceptual analysis deals with. He defends the functionality of this method and its sensitivity for both subjective and intersubjective aspects, as well as for the objective given of the process of creation and the created work. It generalizes the features of this project of cooperation with children from primary school on a certain type of strategy, the creation of creative tasks that could help both educational and curatorial studies, because it seeks understanding and understands creation as a process of cognition.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Univerzitní galerie -- tradice, výstavní praxe a edukační potenciál
ISBN
978-80-7435-817-3
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
330-343
Počet stran knihy
553
Název nakladatele
Gaudeamus, Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—