Galerijní animace: obraz a text.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13530%2F21%3A43896558" target="_blank" >RIV/44555601:13530/21:43896558 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/tj2Fa8BTiHyCQgw" target="_blank" >https://owncloud.cesnet.cz/index.php/s/tj2Fa8BTiHyCQgw</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Galerijní animace: obraz a text.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace "Galerijní animace: obraz a text" obsahuje teoretickou a praktickou část. Ve své teoretické části zavádí teoretické pojmy vhodné pro metodu konceptové analýzy jak samotného galerijního projektu, vybraného díla či strategie, tak edukativního posunu, ale také výsledné tvorby a následné reflexe smyslu právě takového uchopení a transformace obsahu. Odlišuje popisné a koncepční vrstvy těchto postupů. Reflektuje vybrané výstavní projekty či jednotlivá díla autorů Daniel Pitín (Rudolfinum, Praha, 2019), Ed Atkins, (Bienále, Benátky, 2019), Janett Cardiff (Documenta 13, Kassel, 2012), či Ján Mančuška a Jiří Valoch. Pro obory, které slovem pojednávají, interpretují, kunsthistoricky, ale i teoreticky zasazují do kontextů daných oborů "obraz", je kapitola zabývající se odlišností napsat/říct - namalovat/nakreslit/vyjádřit technickým obrazem nanejvýš potřebná. Každý kurátor, teoretik, edukátor výtvarných oborů se specializuje na tuto symbolickou výměnu obraz - slovo.
Název v anglickém jazyce
Gallery Animation: Image and Text
Popis výsledku anglicky
The publication "Gallery Animation: Image and Text" contains a theoretical and practical part. In its theoretical part, it introduces theoretical concepts suitable for the method of conceptual analysis of both the gallery project itself, the selected work or strategy, and the educational shift, but also the resulting creation and subsequent reflection of the meaning of such a grasp and transformation of content. It distinguishes the descriptive and conceptual layers of these procedures. It reflects selected exhibition projects or individual works by Daniel Pitín (Rudolfinum, Prague, 2019), Ed Atkins, (Biennial, Venice, 2019), Janett Cardiff (Documenta 13, Kassel, 2012), and Ján Mančuška and Jiří Valoch. For disciplines that deal with words, interpret, art historically, but also theoretically place the "image" in the contexts of the disciplines, the chapter dealing with the difference is to write / say - to paint / draw / express with a technical picture is absolutely necessary. Every curator, theorist, art educator specializes in this symbolic exchange of image - word.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7561-321-9
Počet stran knihy
224
Název nakladatele
Fakulta umění a designu UJEP Ústí nad Labem
Místo vydání
Ústí nad Labem
Kód UT WoS knihy
—