Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek georadarem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F05%3A%230000021" target="_blank" >RIV/44994575:_____/05:#0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek georadarem
Popis výsledku v původním jazyce
Předpokladem pro optimální návrh oprav a rekonstrukcí vozovek pozemních komunikací a letišť je kvalitní a průběžně prováděná diagnostika. Rozšířenou nedestruktivní zkouškou je zkouška rázovým dynamickým zařízením, tzv. Falling Weight Deflectometer (FWD),kterým lze stanovit deformační charakteristiky vozovky. Z těch se pak usuzuje na únosnost či zbytkovou životnost vozovky. Rázová zkouška však poskytuje jen diskrétní hodnoty a potřebuje informaci o mocnostech a složení jednotlivých vrstev vozovky. K tomu slouží buď destruktivně prováděné vývrty, ze kterých se získá opět jen lokální informace, nebo měření kontinuální, které lze z povahy věci provádět jen nedestruktivně. Ke kontinuálnímu měření se s výhodou používá georadaru, jehož charakteristika i nasazení je popsáno v předloženém článku.
Název v anglickém jazyce
Non-destructive Testing of pavements by ground penetrating radar
Popis výsledku anglicky
Precondition of optimal maintenance and reconstruction of pavements and airports is a diagnostics, which must be realized periodically and in high quality. Falling Weight Deflectometer (FWD) is a widespread non-destructive method, which is used for measurement of deformation characteristics of pavements. From these characteristics a bearing capacity or residual life of pavement are judged. FWD gives only discrete values and other information about thicknesses and structure of particular layers of pavement are needed. For this purpose some cores are drilled as a representative of destructive method or ground penetrating radar (GPR) is used as a representative of non-destructive method. By the help of GPR the continual data about the pavement structure are obtained. Possibilities of this equipment for this purpose are described in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Workshop NDT 2005
ISBN
80-7204-420-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
265-270
Název nakladatele
VUT FAST
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
30. 11. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—