Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek georadarem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F05%3A%230000021" target="_blank" >RIV/44994575:_____/05:#0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nedestruktivní diagnostika konstrukcí vozovek georadarem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předpokladem pro optimální návrh oprav a rekonstrukcí vozovek pozemních komunikací a letišť je kvalitní a průběžně prováděná diagnostika. Rozšířenou nedestruktivní zkouškou je zkouška rázovým dynamickým zařízením, tzv. Falling Weight Deflectometer (FWD),kterým lze stanovit deformační charakteristiky vozovky. Z těch se pak usuzuje na únosnost či zbytkovou životnost vozovky. Rázová zkouška však poskytuje jen diskrétní hodnoty a potřebuje informaci o mocnostech a složení jednotlivých vrstev vozovky. K tomu slouží buď destruktivně prováděné vývrty, ze kterých se získá opět jen lokální informace, nebo měření kontinuální, které lze z povahy věci provádět jen nedestruktivně. Ke kontinuálnímu měření se s výhodou používá georadaru, jehož charakteristika i nasazení je popsáno v předloženém článku.

  • Název v anglickém jazyce

    Non-destructive Testing of pavements by ground penetrating radar

  • Popis výsledku anglicky

    Precondition of optimal maintenance and reconstruction of pavements and airports is a diagnostics, which must be realized periodically and in high quality. Falling Weight Deflectometer (FWD) is a widespread non-destructive method, which is used for measurement of deformation characteristics of pavements. From these characteristics a bearing capacity or residual life of pavement are judged. FWD gives only discrete values and other information about thicknesses and structure of particular layers of pavement are needed. For this purpose some cores are drilled as a representative of destructive method or ground penetrating radar (GPR) is used as a representative of non-destructive method. By the help of GPR the continual data about the pavement structure are obtained. Possibilities of this equipment for this purpose are described in the paper.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Workshop NDT 2005

  • ISBN

    80-7204-420-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    265-270

  • Název nakladatele

    VUT FAST

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    30. 11. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku