Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení stavu vozovek kombinací rázového zařízení FWD a georadaru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/44994575:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-fwd-gpr" target="_blank" >https://www.shopcdv.cz/cs/metodika-fwd-gpr</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení stavu vozovek kombinací rázového zařízení FWD a georadaru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci provádění diagnostického průzkumu vozovek se čím dál častěji uplatňuje kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD, které se používá pro účely hodnocení únosnosti vozovek, a georadaru, který se využívá ke zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch. Účelem metodiky je upřesnit postup pro provádění měření kombinací těchto dvou zařízení, v kontextu provádění diagnostického průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Předkládaná metodika byla zpracována v rámci projektu TE01020168 – Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI), se státní podporou Technologické agentury ČR v rámci programu Centra kompetence. Tato metodika je určena především pro zpracovatele diagnostického průzkumu vozovek.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of pavement condition by combination of FWD device and ground penetrating radar

  • Popis výsledku anglicky

    The combination of two non-destructive diagnostic devices – the Falling Weight Deflectometer (FWD) used to assess the bearing capacity of pavements and the Ground Penetrating Radar (GPR) used to determine the thickness of structural layers, to identify inhomogeneities, hidden defects and failures are increasingly being used in pavement diagnostics. The purpose of the methodology is to specify the procedure for performing measurements of combinations of these two devices, in the context of conducting a diagnostic survey of pavements. It draws attention to the benefits of processing data measured by both devices and their use in creating homogeneous sections, which serve as a basis for planning of maintenance, repair and reconstruction of roads. The presented methodology was prepared within project TE01020168 – Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI), with state support of the Czech Technology Agency within the Centre of Competence Program. This methodology is intended primarily for companies dealing with pavement diagnostic surveys.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metS</sub> - Metodiky schválené orgánem státní správy

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    N-2020-FWD-GPR

  • Číslo předpisu

    1/2020-710-VV/1

  • Technické parametry

    Metodika uvádí jak postupovat při použití kombinace dvou nedestruktivních diagnostických zařízení – rázového zařízení FWD (pro hodnocení únosnosti vozovek) a georadaru (pro zjišťování tlouštěk konstrukčních vrstev, k identifikaci nehomogenit, skrytých vad a poruch) při diagnostickém průzkumu vozovek pozemních komunikací. Upozorňuje na přínosy, které plynou ze zpracování dat naměřených oběma zařízeními a jejich využití při tvorbě homogenních sekcí, které slouží jako podklad pro plánování údržby, oprav a rekonstrukcí vozovek. Cílem metodiky je uvést: - zásady pro uplatnění kombinace rázového zařízení FWD a georadaru, - postup při použití kombinace těchto dvou nedestruktivních diagnostických metod, - upřesnění postupu při tvorbě homogenních sekcí, - konkrétní příklady, při kterých je kombinace těchto zařízení využívána.

  • Ekonomické parametry

    Výsledky diagnostiky staveb jsou podkladem pro návrh vhodného způsobu opatření či zásahu (údržba/ oprava/ rekonstrukce). Pokud jsou tyto podklady v dostatečném rozsahu a kvalitě vede to k optimalizaci nákladů a zvyšování životnosti staveb. K tomuto účelu může nemalou měrou přispět uplatnění kombinace nedestruktivních diagnostických metod jako je rázové zařízení FWD a georadar. V kap. 2.5 jsou uvedeny konkrétní příklady kombinace rázového zařízení FWD a georadaru při diagnostickém průzkumu vozovky s demonstrováním přínosu jejich použití.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy, odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů