Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostika únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni pomocí zařízení Traffic Speed Deflectometer

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000108" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000108 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Diagnostika únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni pomocí zařízení Traffic Speed Deflectometer

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci projektu Dopravní VaV centrum (LO1610) řešeného v Centru dopravního výzkumu, v. v. i., se sleduje problematika měření průhybů vozovek zařízením Traffic Speed Deflectometer (TSD), pomocí kterého je možné měřit průhyb vozovky na základě dynamického zatížení vyvolaného pohybujícím se kolem referenční nápravy při rychlosti dopravního proudu (až 80 km/h). Článek si klade za cíl informovat o nové diagnostické metodě pro stanovení únosnosti vozovek, popisuje princip měření zařízení TSD a vyhodnocuje výsledky zkoumání vzájemného vztahu mezi zařízením TSD a rázovým zařízením FWD (Falling Weight Deflectometer) během srovnávacího měření konaného v České republice. Zjištěné výsledky byly analyzovány především z pohledu možnosti identifikace úseků s rozdílnou únosností pomocí zařízení TSD a shody s výsledky změřenými zařízením FWD.

  • Název v anglickém jazyce

    Bearing Capacity Diagnostics of Asphalt Pavements on the Network Level Using Traffic Speed Deflectometer Device

  • Popis výsledku anglicky

    In the project Transport R&D Centre (LO1610) performed by Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (Transport Resfearch Centre) pavement deflections are monitored by a Traffic Speed Deflectometer (TSD) device, which allows to measure pavement deflections on the basis of dynamic loading induced around a reference axle at traffic flow speeds (up to 80 km/h). The article aims to inform on a new diagnostic method to determine pavement bearing capacity, describe the TSD measurement principle and evaluate the results of the relationship between TSD device and FWD device (Falling Weight Deflectometer) during comparative measurement performed in the Czech Republic. The obtained results were particularly analysed in terms of potential identification of sections with different bearing capacities with the use of a TSD and conformity with the results measured by a FWD device.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    80

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    328-333

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus