Diagnostika únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni pomocí zařízení Traffic Speed Deflectometer
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44994575%3A_____%2F19%3AN0000108" target="_blank" >RIV/44994575:_____/19:N0000108 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Diagnostika únosnosti asfaltových vozovek na síťové úrovni pomocí zařízení Traffic Speed Deflectometer
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu Dopravní VaV centrum (LO1610) řešeného v Centru dopravního výzkumu, v. v. i., se sleduje problematika měření průhybů vozovek zařízením Traffic Speed Deflectometer (TSD), pomocí kterého je možné měřit průhyb vozovky na základě dynamického zatížení vyvolaného pohybujícím se kolem referenční nápravy při rychlosti dopravního proudu (až 80 km/h). Článek si klade za cíl informovat o nové diagnostické metodě pro stanovení únosnosti vozovek, popisuje princip měření zařízení TSD a vyhodnocuje výsledky zkoumání vzájemného vztahu mezi zařízením TSD a rázovým zařízením FWD (Falling Weight Deflectometer) během srovnávacího měření konaného v České republice. Zjištěné výsledky byly analyzovány především z pohledu možnosti identifikace úseků s rozdílnou únosností pomocí zařízení TSD a shody s výsledky změřenými zařízením FWD.
Název v anglickém jazyce
Bearing Capacity Diagnostics of Asphalt Pavements on the Network Level Using Traffic Speed Deflectometer Device
Popis výsledku anglicky
In the project Transport R&D Centre (LO1610) performed by Centrum dopravního výzkumu, v. v. i., (Transport Resfearch Centre) pavement deflections are monitored by a Traffic Speed Deflectometer (TSD) device, which allows to measure pavement deflections on the basis of dynamic loading induced around a reference axle at traffic flow speeds (up to 80 km/h). The article aims to inform on a new diagnostic method to determine pavement bearing capacity, describe the TSD measurement principle and evaluate the results of the relationship between TSD device and FWD device (Falling Weight Deflectometer) during comparative measurement performed in the Czech Republic. The obtained results were particularly analysed in terms of potential identification of sections with different bearing capacities with the use of a TSD and conformity with the results measured by a FWD device.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
80
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
328-333
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—